فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:فروش کمربندهای چرمی (چرم نیما)09197286656, توسط نیما ذاکری سعید |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:جاکلیدی نواری چرم گاو (چرم نیما) 09197286656 , توسط نیما ذاکری سعید |

عکس

نگاره: ‏کیف دستدوز 
اشبالت گاوی 
نقاشی روی چرم 
قیمت 20 هزار تومان‏

نگاره: ‏کمربند دو رو
چرم گاوی
قیمت50000تومان‏

نگاره: ‏کیف اداری طرح کورکودیل 
چرم گاوی
 قیمت 320000تومان‏

عکس

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:فروش انواع کیف های کتی با چرم طبیعی (چرم نیما)09197286656, توسط نیما ذاکری سعید |

نگاره: ‏کیف کتی مردانه طبله دار
چرم گاو
قیمت 30000تومان‏

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:فروش کیف های جیبی با چرم طبیعی (چرم نیما)09197286656 , توسط نیما ذاکری سعید |

نگاره: ‏کیف جیبی 
چرم گاو
قیمت 27000تومان‏

غرفه های صنایع دستی با چه قیمتی به هنرمندان اجاره داده می‌شود؟
نخستین گام توسعه‌ در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛
غرفه های صنایع دستی با چه قیمتی به هنرمندان اجاره داده می‌شود؟
در حالی هنرمندان صنایع دستی چشم به نوروز و فروش آثار خود دوخته‌اند که بیشتر غرفه‌هایی که در سال‌های گذشته رایگان بودند یا با قیمت بالا اجاره داده می‌شوند و یا مکان‌یابی مناسبی ندارند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹
مریم اطیابی- به گزارش هنرنیوز، صنایع دستی در نیم سال نخست ۹۲ شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی بی کیفیت بود تا آنجا که هنرمندان صنایع دستی در خرداد ماه و هفته صنایع دستی از نحوه برگزاری و ارائه آمارهای این حوزه گلایه‌مند بودند و آن را بخشی از نمایش انتخاباتی دولت دهم می‌دانستند. آنها اعتراضاتی را نیز نسبت به تفویض برخی اختیارات به بخش خصوصی داشتند اما در نیم سال دوم سال نیز با وجود ورود دولت یازدهم هنرمندان این حوزه شاهد برپایی نمایشگاهی نبودند و در مجموع به گفته برخی از آنها امسال با توجه به تورم و جابه جایی دولت‌ها، سال رکود فروش بوده است.

تهران غرفه دارد یا ندارد؟
حال این هنرمندان در حالی پس از ۸-۹ ماه چشم به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی نوروزی دوخته‌اند که آمارها حکایت از آن دارد که غرفه‌های رایگان سال‌های گذشته با قیمت‌ها بالایی اجاره داده می‌شود و غرفه‌های رایگان نیز در مکان‌های مناسبی قرار ندارند.

از سویی هنرمندان صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که علی رغم پیگیری‌هایشان تا کنون ( ۲۷ اسفند ۹۲) هیچ مکانی برای برپایی غرفه‌های صنایع دستی اعلام نشده است و برگزاری نمایشگاه در مجموعه‌های فرهنگی – تاریخی سعدآباد، نیاوران و گلستان منتفی است این در حالی است که تا چند روز پیشتر سخن از اجاره ۱.۵ میلیون تومان به بالای غرفه‌ها بوده است. 

اوجانی -معاون مدیر کل دفتر بازرگانی صنایع دستی کل کشور- منتفی شدن برپایی نمایشگاه در تهران به هنرنیوز می‌گوید:« با توجه به محدودیت‌های کاخ سعدآباد و گلستان و موقعیت جغرافیایی عملیاتی شدن برپایی غرفه مشکل است اما در تلاشیم در کاخ نیاوران طی روزهای آتی نمایشگاه برگزار کنیم.» 

به گزارش هنرنیوز این درحالی است که سال‌های گذشته در هر سه این مجموعه‌ها غرفه‌های صنایع دستی دایر بوده و هر سه این مجموعه‌ها جزو پر بازدید کننده ترین مراکز فرهنگی- تاریخی پایتخت در ایام نوروز هستند و از سراسر کشور گردشگران عبوری از شهر تهران سری به این مجموعه‌ها می‌زنند.

بر قیمت غرفه ها نظارت داریم 

او درباره چرایی رایگان نبودن غرفه‌ها اظهار می‌کند:« بازارچه صنایع دستی در سراسر استان‌ها برگزار می‌شود. با توجه به این که سال گذشته استان‌ها بودجه را پیش‌بینی و امسال جذب کردند و سطح تقاضا از عرضه بیشتر بوده فرضاً استانی ۱۰ منطقه را پیش بینی کرده اما درخواست برای ۱۵ منطقه بوده این درخواست اضافی توسط بخش خصوصی ارضا شده و این بخش اقدام به برپایی برخی غرفه‌ها کرده است.»

وی برپایی این بازارچه را منوط به درخواست هنرمندان و با حداقل قیمت تمام شده عنوان می‌کند و درباره نظارت بر قیمت غرفه‌های اجاره داده شده توسط بخش خصوصی توضیح می‌دهد:« اگر بخش خصوصی مازاد بر پیش‌بینی تعداد بازارچه هر استان به این بحث ورود پیدا کند تا غرفه‌های بیشتری برای عرضه صنایع دستی وجود داشته باشد قطعاً تفاهم‌نامه‌ای با معاونت استانها رد و بدل کرده است. و بر مفاد این قراردادها مدیران استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظارت دارند تا با حداقل قیمت تمام شده این غرفه‌ها اجاره داده ‌شود. از سویی نباید از یاد برد که به هر حال غرفه‌بندی، تبلیغات و... هزینه‌هایی برای بخش خصوصی دارد و آنها نیز باید سودی ببرند.»

او ادامه می‌دهد:« ممکن است بخش خصوصی در یک استان دوماه پیش و در یک استان دیگر ۲۰ روز مانده به برگزاری نمایشگاه‌ها تقاضا داده باشد البته شهر به شهر و استان به استان هم قیمت‌ها متفاوت است.»

غرفه‌ رایگان بهتر است یا پولی؟

یک صنعت‌گر چرم می‌گوید:«غرفه‌های کیش رایگان است. اما بلیت رفت و برگشت از ۲۸ تا ۱۳ فروردین ۷۰۰ هزار تومان و بلیت سه روزه ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است. از سویی اداره میراث هم مکان خوابی به هنرمندان نمی‌دهد و اجاره هر سوییت در ایام نوروز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. با این اوصاف با چه ریسکی می‌توان در کیش غرفه زد.» 

یکی از هنرمندان ساری هم توضیح می‌دهد: « قرار است غرفه رایگان اما اسکان نیم بها باشد تا این جای کار خوب است اما مسأله اصلی مکان برگزاری نمایشگاه یعنی جاده فرح آباد ساری، کیلومتر ۸ است. چند گردشگر این مکان را می‌شناسند؟ چقدر امکان خرید در چنین منطقه گمنامی وجود دارد؟» 

از سویی یک گلیم ورنی باف درباره غرفه‌های شهر قزوین توضیح می‌دهد:« این غرفه‌ها در سال‌های گذشته رایگان بود اما امسال در همان مکان قبلی یعنی در بازار قدیمی قزوین هر غرفه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.» 

یک خاتم‌کار شیرازی نیز با اشاره به این که سال گذشته غرفه‌های این شهر بین ۷۰۰- ۸۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شد، می‌افزاید:« امسال غرفه‌ها بین ۸۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان در سعدیه، حافظیه، تخت جمشید از سوی اتحادیه صنایع دستی اجاره داده می‌شود. همچنین بخشی از غرفه‌ها هم به مزایده‌ گذاشته شده تا هر کس قیمت بیشتری پرداخت کرد آن را اجاره کند. البته به گمانم این قضیه بیشتر در ارگ کریم خانی و توسط شهرداری صورت می‌گیرد.» 

از سمت مشهد به بجنورد در ۵-۶ کیلومتری بجنورد در منطقه « بابا امان» توسط بخش خصوصی غرفه‌هایی با قیمتی‌های۲۵۰ هزار تومان دایر است که در سال قبل مبلغ اجاره آن نصف قیمت کنونی بوده همچنین یک بازارچه رایگان هم در فاصله کمی تا این مکان در حصار گرمخان محل عبور مسافران از بجنورد به مشهد دایر است.

وقتی فرهنگ‌سازی مهمتر از اقتصاد است!
زمانی که خبرنگارهنرنیوز گلایه هنرمندان را به اوجانی-معاون مدیر کل دفتر بازرگانی صنایع دستی- منتقل می‌کند و از اجاره بالا و مکان‌یابی نامناسب غرفه‌های رایگان سخن به میان می‌آورد، او این گونه پاسخ می‌دهد: « شما چطور به این نتیجه رسیدید؟ آیا این مشاهده شخصی شماست یا براساس شنیده هاست؟!هدف ما فقط بحث اقتصادی نیست فرهنگ‌سازی هم هست. مکان‌یابی به صرف اقتصادی مطرح نیست. مهم آن است مردم استان‌های مختلف فرضاً زمانی که به مازندران می‌روند در این نمایشگاه‌ها با هنرهای اصیل آشنا می‌شوند.»
اما همچنان یک پرسش برای هنرنیوز باقی می‌ماند. کدام گردشگر و با چه انگیزه‌ای حاضر می‌شود به مکانی برای خرید صنایع دستی برود که هیچ آشنایی با آن ندارد و احتمالاً مردم بومی منطقه نیز اسم آن را نشنیده‌اند. و دوم این که کدام صنعتگر حاضر می‌شود تولیدات خود را با قیمتی منصفانه به خریدار ارائه کند در حالی که باید علاوه بر اجاره غرفه‌ها سود ۸- ۹ ماه کسادی بازار صنایع دستی را جبران کند و به امید نمایشگاه بعدی بنشیند؟

هنرمندان و هنردوستان گرامی توجه فرمائید :

این گروهها با اساسنامه خاص هر گروه برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی تشکیل گردیده و هدف ان فرهنگ سازی و رشد و نمو اصالت و فرهنگ صنایع دستی و خرید محصولات ایرانی تشکیل گردیده که کلیه عزیزان را برای عضویت در این گروهها در سرتاسر ایران دعوت میکنم

عضویت بیش از 8 کشور دنیا در گروههای صنایع دستی موجود

بیوگرافی هنرمندان توسط هنرمندان

تبلیغ محصولات هنرمندان توسط خود هنرمندان

راهنمایی در رابطه با رشته های صنایع دستی

برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و اطلاعات راجع به نمایشگالههای صنایع دستی در سرتاسر کشور

و........

گروه : هنرمندان صنایع دستی ایران زمین با 7900 عضو

لینک صفحه https://www.facebook.com/groups/honardast/

گروه خانه هنرمندان صنایع دستی با 4700 عضو

لینک صفحه https://www.facebook.com/groups/HomeForHandicroftartist/

گروه کلوپ هنرمندان : art club با 1800 عضو

لینک صفحه https://www.facebook.com/groups/ClubForArt/

 

 

سرویس: اجتماعی ، تاریخ: ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ ، شناسه خبر: ۲۸۵۰۸۹

 نیما ذاکری سعید، فعال و تولیدکننده صنایع دستی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان در گفت‌گو با تسنیم:

سیاست رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی با این بودجه در حد شعار باقی می‌ماند

خبرگزاری تسنیم: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر با انتقاد از بودجه بسیار کم حوزه صنایع دستی برای سال ۹۳ گفت: سیاست رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی با این بودجه در حد شعار باقی می‌ماند.

نیماذاکری سعید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرورت حمایت از  هنرهای سنتی و صنایع دستی کشورمان گفت: یکی از اهداف تشکیل چنین معاونتی، شناسایی، جذب و حمایت مادی و معنوی از هنرمندان صنایع دستی است ، همچنین در این حوزه برنامه اشتغال‌زایی هم داریم که متعاقباٌ اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید با جلوگیری از انقراض هنرهای سنتی و صنایع دستی موجبات توسعه پایدار صنایع دستی با رویکرد اشتغال‌زایی فراگیر و بومی را رقم بزنیم تصریح کرد: این معاونت دارای شورای سیاستگذاری متشکل از 7 نفر از هنرمندان صنایع دستی است که به مشکلات هنرمندان صنایع دستی می‌پردازد، یکی از اولویت‌های این معاونت، تولید و انتشار کارت هوشمند ویژه هنرمندان صنایع دستی  است که به اعضای آن اهدا می‌شود و هنرمندان با استفاده از این کارت می‌توانند از مزایایی مانند شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی بهره برند.

نیما ذاکری سعید با بیان اینکه هدف ما اشتغال‌زایی و حمایت از هنرهای منسوخ‌شده است که باید این هنرها را زنده کنیم اضافه کرد: در حال حاضر صنایع دستی کشورمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که مهمترین آنها را شاید بتوان عدم حمایت کافی از هنرمندان این حوزه به علت بودجه‌های کم دانست در حالی که حمایت از صنایع دستی کشورمان علاوه بر احیای فرهنگ در کشورمان، اشتغال‌زایی فراوانی را به دنبال دارد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: عزم جدی برای اصلاح وضعیت صنایع دستی ایجاد شده است اما با بودجه 20 میلیارد تومانی قدم‌های بسیار کمی را می‌توان برداشت و سیاست رئیس جدید سازمان که گسترش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع دستی است با این بودجه عملاً همخوانی نخواهد داشت و در حد شعار می‌ماند.

وی اضافه کرد: باید در حوزه صادرات و عرضه محصولات صنایع دستی برنامه‌ریزی جدی داشت چرا که هنرمندان صنایع دستی کشورمان با این مشکل جدی مواجه هستند که توانایی بازاریابی و فروش محصولات خود را به طور مناسب ندارند.

انتهای پیام/

با همکاری انجمن زنان کارآفرین و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

دهمین همایش انجمن زنان کارآفرین حوزه صنایع دستی برگزار می‌شود

مدیر آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی از برگزاری دهمین همایش انجمن زنان کارآفرین در حوزه صنایع دستی به همت انجمن زنان کارآفرین و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

کامران سبزمیدانی در گفتگو با میراث آریا(chtn) گفت: این همایش روز 29 بهمن به صورت عمومی و روز 30 بهمن به شکل تخصصی برگزار خواهد شد و نمایشگاه صنایع دستی زنان ایران و چند کشور جهان نیز در حاشیه آن برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش دو روزه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان و نیز اساتید و پژوهشگران این حوزه مقالاتی ارائه خواهند کرد، در برنامه روز اول علاوه بر ارائه مقالات، زنان کار آفرین حوزه صنایع دستی به ارائه تجارب خود در حوزه کسب و کار خواهند پرداخت.

سبزمیدانی تصریح کرد: در برنامه روز اول حدود 5 مقاله و 9 مطالعه موردی ارائه خواهد شد، در میان سخنرانان این همایش میهمانانی از اردن و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند، همچنین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی طی دو روز برقرار است که علاوه بر هنرمندان ایرانی تعدادی از هنرمندان کشورهای خارجی در این نمایشگاه آثار خود را ارائه می‌دهند.

وی در پایان اظهار داشت: برنامه روز دوم همایش به صورت تخصصی به منظور بررسی کارشناسی چالش‌ها و فرصت‌های کارآفرینی در حوزه مورد نظر با حضور نمایندگانی از بخش دولتی، خصوصی، غیر دولتی و کارآفرینان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت در این همایش برای عموم آزاد است و گواهینامه شرکت فقط به کسانی که ثبت نام کرده باشند، اعطا خواهد شد.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:سوزن دوزی های اصیل بلوچ در سازمان میراث فرهنگی, توسط نیما ذاکری سعید |

سوزن دوزی های اصیل بلوچ در سازمان میراث فرهنگی

سوزندوزی های اصیل بلوچ در نمایشگاه جنبی در سازمان میراث فرهنگی از 29 تا 30 بهمن به نمایش و عرضه می رسد.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی- سوزندوزی های اصیل بلوچ در نمایشگاه جنبی در سازمان میراث فرهنگی از  29 تا 30 بهمن به نمایش و عرضه می رسد.
 
این نمایشگاه بخشی از همایش کارآفرینی و توسعه کسب وکار زنان در حوزه هنرهای صنایع دستی است. این نمایشگاه از 29  تا 30 بهمن به نمایش و عرضه می رسد.
 
ساعت برگزاری این نمایشگاه  8:30 تا 17:30 است.
 
علاقمندان می توانند از این نمایشگاه در سازمان میراث فرهنگی واقع در تقاطع خیابان آزادی و یادگار امام- سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بازدید کنند.
 

مراسم تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی

استاد مجدی هنرمند رشته نگارگری

استاد جمشید ساعی هنرمند رشته قلمزنی روی مس

و گردهمایی بزرگ هنرمندان صنایع دستی

روز جمعه 25 بهمن ساعت 18

آدرس : خیابان ولیعصر نرسیده به چهارراه طالقانی - رواق هنر - فرهنگستان هنر

از همه هنرمندان و هنردوستان دعوت بعمل می آید تا در این مراسم شرکت نمایند .

 

صفحه اصلی > اجتماعی
سرویس: اجتماعی ، تاریخ: ۰۵/بهمن/۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴ ، شناسه خبر: ۲۵۹۴۶۹
نیما ذاکری سعید، فعال و تولیدکننده صنایع دستی
 ایک کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد
بودجه ناکافی برای حمایت
ز ۲ میلیون هنرمند صنایع دستی کشور/تعطیلی ۲۰ نمایشگاه
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: متأسفانه بودجه جمعیت ۲ میلیون نفری هنرمندان تحت نظر معاونت صنایع دستی کشور برای حمایت از هنرمندان یک شهر هم کافی نیست.
printنسخه قابل چاپ

نیما سعیدذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت:‌ متاسفانه مشکل اول صنایع دستی کشور در حال حاضر این است که زیرساختی برای معاونت صنایع دستی فراهم نکرده‌اند، چرا که در حال حاضر این معاونت زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی است و هنوز تعریف نشده است که چه کاری باید برای هنرمندان انجام دهند.

وی اضافه کرد: معاونت صنایع دستی و هنرمندان آن هنوز با وجود جمعیت 2 میلیون نفری در کشور یک نماینده در مجلس ندارند که حق آنها را پیگیری کند. هم اکنون کمیسیون فرهنگی مجلس بیشتر به موضوعات میراث فرهنگی و فراکسیون گردشگری و تاریخ بیشتر به مباحث گردشگری می‌پردازد اما سوال اینجاست که کدام کمیسیون و نماینده پیگیر مطالبات جمعیت دو میلیونی صنایع دستی در کشور است.

سعید ذاکری تصریح کرد: لذا می‌بینیم وقتی در تصمیم‌گیری‌های مهم مانند بودجه فردی باید از بودجه معاونت صنایع دستی دفاع کند این اتفاق نمی‌افتد. متاسفانه امسال بزرگترین ضعف این معاونت کمبود بودجه بود به طوری که در طول سال گذشته 30 نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد در حالی که در سال جاری فقط 15 نمایشگاه برگزار شده است و حدود 20 نمایشگاه به علت نبود بودجه به تعطیلی کشیده است، همچنین سال گذشته برای هر نمایشگاه از هر استان 5 نفر شرکت می‌کردند اما در حال حاضر این تعداد به 3 نفر رسیده است.

این کارشناس صنایع دستی با بیان اینکه این بودجه کفاف حمایت از صنایع دستی یک شهر را هم نمی‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر غیر از رشته‌های منسوخ شده، 250 رشته در صنایع دستی داریم. با دست خالی نمی‌توان کار کرد، متاسفانه بودجه مستقل معاونت صنایع دستی پایین آمده و مسئولان فقط حرف می‌زنند که حمایت می‌کنند.

سعیدذاکری با بیان اینکه کارگاه‌های صنایع دستی با وام‌های 5 میلیونی راه نمی‌افتد، یادآور شد: صنایع دستی درآمدزایی بالای دارد اگر به آن رسیدگی و از آن حمایت شود، در این صورت می‌تواند همپای صادرات نفت حرکت کند اما باید کارگاه‌ها حمایت شوند که در حال حاضر مهمترین مشکل عدم حمایت کارگاه‌ها کمبود بودجه است چگونه می‌توان 2 میلیون هنرمند را با این بودجه کم حمایت کرد؟

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 5 درصد از بودجه سازمان میراث فرهنگی به معاونت صنایع دستی اختصاص می‌یابد که این بسیار کم است. خوشبختانه تیمی که سر کار این معاونت آمده است هم متخصص هستند و هم قصد کار دارند، اما با این پول کار به جایی نمی‌رسد.

این کارشناس صنایع دستی یادآور شد: متاسفانه موازی‌کاری در صنایع دستی وجود دارد که شهرداری، وزارت ارشاد و سازما‌نهای دیگر هر کدام برای خودشان کارهای پراکنده‌ای در صنایع دستی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/259469

 

شبکه‌های اجتماعی ابزاری در خدمت صنایع دستی
یک هنرمند صنایع دستی در گفت و گو با هنرنیوز تأکید کرد:
شبکه‌های اجتماعی ابزاری در خدمت صنایع دستی
یک هنرمند صنایع دستی گفت: اینترنت بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با جهان و نمایش هنر‌های اصیل و دستی ایران است که ضمن تضمین هویت ایرانی در عرصه جهانی نقش بسزایی در بازاریابی بین‌المللی دارد.
 
تاريخ : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲

 
سعید ذاکری نیما در گفت و گو با هنرنیوز درباره وضعیت تبلیغات صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت گفت: متأسفانه هنرمندان صنایع دستی در فضای مجازی خیلی ضعیف کار می‌کنند و اطلاع و آگاهی کافی در این زمینه ندارند.

او با بیان ضرورت فرهنگسازی و استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی برای جذب علاقه‌مندان و فعالان صنایع دستی خاطر نشان کرد: تا کنون در فضای مجازی بیش از ۳ تا ۴ هزار هنرمند صنایع دستی ‌گرد هم آمدند و آثار آنها در این شبکه‌ها در معرض نمایش قرار می‌گیرد حتا فیلم‌هایی از نحوه تولید آثار آنها بر روی این صفحات قرار دارد اما این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که همچنان مسئولان صنایع دستی به فکر بهره‌برداری از فضاهای مجازی نیستند.

عدم آشنایی با ابزار تبلیغات نوین حضور در عرصه‌ جهانی را سخت‌تر می‌کند 

وی با اشاره به این که صنایع دستی شناسنامه‌ی هنر، اصالت و فرهنگ یک جامعه است که از بطن تاریخ سربرآورده است، اظهار داشت: اینترنت بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با جهان و نمایش هنر‌های اصیل و دستی ایران است که ضمن تضمین هویت ایرانی در عرصه جهانی کمک بسزایی در بازاریابی بین‌المللی دارد. هم اکنون با وجود چند صفحه در شبکات اجتماعی افرادی از برزیل، آمریکا و کشورهای اروپایی در این صفحات حضور می‌یابند و خواهان هنر دستی ایرانی می‌شوند.

این هنرمند صنایع چرم ضمن ابراز تأسف از بی‌توجهی مسئولان صنایع دستی به این موضوع گفت: هنرمندان صنایع دستی با تبلیغات و بازاریابی ناآشنا هستند که این عدم آگاهی موجب حضور پررنگ دلال‌ها و واسطه شده است که امیدواریم با حضور آقای نامور مطلق در پست معاونت همچنین انتخاب سایر مدیران متخصص در این حوزه شاهد اقدامات حمایتی، آموزشی، بازرگانی و بازاریابی جدیدی باشیم.

او با تأکید بر ضرورت آموزش تبلیغات و بازاریابی به عنوان ابزار اصلی حضور در بازارهای جهانی از مسئولان صنایع دستی درخواست کرد تا توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

ذاکری نیما اعلام کرد: هم اکنون شبکه اجتماعی هنرمندان صنایع دستی ایران زمین با ۳۶۶۷ عضو به صورت تخصصی رشته‌های صنایع دستی را مورد بررسی قرار می‌دهد. صفحه خانه هنرمندان صنایع با ۱۹۶۹ عضو صنایع دستی و افراد مشغول در کارهای دستی را پوشش می‌دهد، همچنین کلوپ هنرمندان با ۹۲۶ عضو درباره رشته‌ها به صورت تفکیکی صحبت می‌کند و اخبار حوزه صنایع دستی را پوشش می‌دهد و به مسائل اقوام و اصالت ایرانی می‌پردازد.
این فعال حوزه صنایع دستی همچنین از وجود اساسنامه عضویت و تأکید آن بر اخلاق، احترام به دیگران، احترام به هنر صنایع دستی و الزام اعضا به پایبندی به این اساسنامه خبرداد.

وی یادآور شد: حتا هنرهای دستی و سنتی که در معماری یا نقش برجسته‌ها و کتیبه‌های ایران دیده می‌شود به نوعی صنایع دستی محسوب می‌شوند. گره‌چینی‌ها، مقرنس‌کاری‌ها، گچ‌بری‌ها و... در بناهای ایرانی یا حتا سر ستون‌های تخت جمشید و نقش برجسته‌های بیستون همه کار هنرمندانی است که با دستانشان نقش آفریند و از این منظر به جرأت می‌توان بیان کرد که هنرمندان صنایع دستی تاریخ سازند.

دست دلالان را کوتاه کنیم

این هنرمند با اشاره به این که بیشترین ضربه به صنایع دستی را دلالان و واسطه‌ها اعمال می‌کنند، ادامه داد: گاهی در نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی وجود دارد که حتا فروشندگان آن تا کنون یکبار نیز با دست خودشان یک کاردستی ساده نیز درست نکردند این درحالی است که همین افراد با قیمت‌های پایین آثار هنرمندان را خریداری می‌کنند و با چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند. از آن بدتر این که این افراد تا بیخ گوش معاونت صنایع دستی پیش رفتند و گاهی در قالب تشکل‌های فعال خودنمایی کردند.

ذاکری با اشاره به این که طی طرحی قرار بود بانک‌ها هدایای خود را از هنرهای سنتی و صنایع دستی انتخاب نمایند، توضیح داد: با کدام هنرمند صنایع دستی طی این مدت قرارداد بسته شد؟ آیا کسی تا کنون پیگیر این موضوع بوده که هدایای بانکی به رانتی برای دلالان صنایع دستی تبدیل شده است و عملاً هنرمندان هیچ بهره‌ای نبردند؟
اتحادیه‌ها آری یا خیر!

او ضمن تأیید ضرورت پیگیری این موضوع از سوی بخش بازرگانی صنایع دستی، همچنین از معاونت صنایع دستی درخواست کرد تا یکبار برای همیشه به نقش اتحادیه‌ها در معاونت صنایع دستی بپردازد و مشخص نماید که اتحادیه‌ها به چه منظور تشکیل شدند؟ تا کنون چه اقداماتی انجام داده‌اند و از این پس باید چگونه به راه خود ادامه دهند.

این هنرمند چرم با بیان این که سیستم کاری اتحادیه‌ها مشخص نیست،افزود:اتحادیه سراسری، اتحادیه هنرمندان و اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی تاکنون چه کاری برای هنرمندان صنایع دستی انجام داده‌اند؟ در ۸ سال گذشته چه کردند؟ بزرگترین مشکل اتحادیه‌ها آن است که سیستم کاری آنها معلوم نیست. اتحادیه‌ها تخصصی نیستند. یک اتحادیه درباره ۲۵۰ – ۳۰۰ رشته تصمیم گیری می‌کند. در حالی که اتحادیه هر صنفی باید تخصصی شود و این یکی از موضوعات مهمی است که معاونت صنایع دستی باید پیگیر آن باشد.

فرجام خیانتکاران چیست؟

وی با بیان این که در طی هشت سال گذشته به هنرمندان صنایع دستی چونان گدایانی نگاه می‌شد که از سر ترحم هر از گاهی باید امتیازاتی به آنها ارائه می‌شود، افزود: این اقدامات بیشتر جنبه شو و نمایشی داشت چرا که هنرمندان در پی انتقاداتشان نسبت به وضعیت موجود همواره با بی‌احترامی، توهین و تهدید و بوروکراسی اداری رو به رو بودند و کسی پاسخگو نبود. به عبارتی طی این چند سال هنر زیر پا له شد و هنرمندان سرخورده شدند.

ذاکری اظهار داشت: چند وقت پیش کمسیون فرهنگی مجلس اعلام کرده بیش از سه هزار مجسمه از طریق سازمان میراث فرهنگی و از چین وارد کشور شده است. حال پرسش این است که خیانت چیست؟ خیانت مگر نه این است که سرمایه‌های ملی یک مملکت را بر باد بدهیم! چگونه با وجود این همه هنرمند مجسمه ساز ما باید از یک کشور دیگر آن هم چین مجسمه وارد کنیم! چرا هیچ کس جوابگو نیست؟ چگونه و توسط چه کسانی باید به این پرونده‌ها رسیدگی کرد.

او اضافه کرد: ورود صنایع دستی چینی هنرمندان صنایع دستی را به نابودی کشاند. بسیاری از هنرمندان که با افزایش قیمت مواد اولیه و ورود اجناس چینی تاب تحمل این همه فشار را نداشتند از این حوزه رفته‌اند. بسیاری ورشکست شدند، کارگاه‌های زیادی بسته شد، خیلی‌ها نیز همچنان مقروضند.این درحالی است که گروهی به راحتی اجازه ورود صنایع دستی چینی را می‌گیرند و هیچ مقام مسئولی نیز طی این مدت جلوی آنها را نگرفت.

تشکل‌ها باید از بطن هنرمندان باشد

وی با تأکید این مطلب که صنایع دستی نیازمند افراد دلسوز است، گفت: با آمدن افراد متخصص در رأس امور معاونت صنایع دستی امیدواریم از حضور افراد و اتحادیه‌هایی که فقط نامی از صنایع دستی یدک می‌کشند جلوگیری شود. چرا باید یک هنرمند ۱۰۰ هزار تومان برای دریافت کارت امتحان فنی حرفه‌ای از طریق یکی از این مجموعه‌ها پرداخت کند و هنگام ورود به سازمان میراث فرهنگی و با خواندن اعلامیه روی بُرد تازه متوجه شود که برای دریافت کارت امتحان رودوزی سنتی الحاقی ۱۵ هزار تومان باید پرداخت کرد! این انصاف است! چنین گروه‌هایی به نام صنایع دستی پول‌های اینچنینی به جیب می‌زنند در صورتی که از تمام تسهیلات صنایع دستی استفاده می‌کنند و هنرمندان همچنان سرگردان و حیران می‌مانند. آنها به نام صنایع دستی جیب‌های هنرمندان را خالی می‌کنند، و همواره خود را جزو حامیان صنایع دستی می‌دانند.

او در پایان یادآور شد: تشکیل هر نوع صنف،اتحادیه و یا تشکل صنایع دستی باید از بطن خود هنرمندان این رشته باشد. در عین حال ضروری است که سازمان میراث فرهنگی به یاری هنرمندان صنایع دستی بشتابد و آنها را در قالب سمن‌ها(NGOها) تحت آموزش استاندار و بین‌المللی قرار دهد.

سرویس: اجتماعی ، تاریخ: ۱۴/دی/۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶ ، شناسه خبر: ۲۳۹۲۹۵

 دکتر کردستانی استاد دانشگاه و سرپرست اسبق معاونت صنایع دستی پوری اختصاصی تسنیم/

کردستانی، رئیس دفتر معاونت صنایع دستی کشور شد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اسبق معاونت صنایع دستی کشور، رئیس دفتر معاونت صنایع دستی کشور شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رشید کردستانی، استاد دانشگاه و سرپرست اسبق معاونت صنایع دستی کشور، رئیس دفتر معاونت صنایع دستی کشور شد.

وی مشاور و نماینده ویژه رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی در سفرهای هیات دولت بود که سرپرستی معاونت صنایع دستی را بر عهده گرفت و البته عمر وی در این سمت حدود 5 ماه ادامه داشت و در تاریخ 1391/1/29 صندلی این معاونت را به دستور موسوی، رئیس وقت سازمان گردشگری به محمدحسن صالحی مرام به عنوان معاون صنایع دستی سپرد.

انتهای پیام/

 

چرم نیما

تولید کننده انواع هدایای تبلیغاتی

تولید و پخش محصولات چرمی

تولید کننده با کیفیت ترین کیف های اداری و پاسپورتی ،کیف زنانه دستی ، کیف های کتی در مدلهای مختلف ،کیف های جیبی و نیم کتی در مدلهای زیبا ،انواع جاکلیدی های جا اسکناسی و جاکلیدی های تبلیغاتی ، ست های سه تکه کیف و کمربند و جاکلیدی ،ست دو تکه کیف و کمربند ، ست دو تکه کیف و جاکلیدی ،کمربندهای اعلاء و انواع کیف های دستدوز در عالی ترین قیمت ها

شماره کارگاه : 55707394

شماره همراه : 09197286656

نیما ذاکری سعید

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 آذر 1392برچسب:ست دوتکه چرم گاوی- چرم نیما 09197286656 , توسط نیما ذاکری سعید |

چرم نیما

تولید کننده انواع محصولات با چرم طبیعی

ست دو تکه چرم گاو قیمت تعداد 50000تومان

ست دو تکه چرم گاو قیمت تک فروشی 60000تومان

http://mihanbit.com/dl/1387606956/Copy_of_pic_34.JPG

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 آذر 1392برچسب:ست 3 تکه چرم گاو - چرم نیما09197286656 , توسط نیما ذاکری سعید |

چرم نیما

تولید کننده انواع محصولات با چرم طبیعی

ست 3 تکه چرم گاو قیمت تعداد 55000تومان

ست سه تکه قیمت تک فروشی 65000تومان

شماره کارگاه :55707394

شماره همراه : 09197286656

http://mihanbit.com/dl/1387606782/Copy_of_pic_40.JPG

 

دوستان این مطلب از معاون جدید صنایع دستی کشور هست حتما مطالعه کنید .
25
خاطره- فراموشي، بخشش و رابطه
تاریخ 25 آذر 1392 00:00
( گروه: صنایع دستی )
خاطره- فراموشي، بخشش و رابطه

*بهمن نامور مطلق-پس از حضور شكوهمند مردمي در انتخابات رياست جمهوري و راي به دگرگوني بنيادين در عرصه دولت، بي ترديد همه منتظر تحولاتي اساسي در رويكرد رييس جمهور منتخب و گروه همراهش بودند. يكي از مهم ترين عرصه هايي كه نياز به چنين تحولي داشت تا كشور بتواند از بحران هايي كه ديگر بر هيچ كس پوشيده نبود، برون رفت داشته باشد، عرصه روابط بين الملل بود. سياست هاي غلط دولت پيشين، ايران را يكي از منزوي ترين كشورها كرده بود و همان طور كه بارها در مباحثات همين انتخابات گفته شد به شهروندان ايراني روز به روز بيشتر بي احترامي مي شد. علاوه بر كرامت شهروندان، چگونگي روابط بين الملل تاثيري جدي بر اقتصاد داخلي و وضعيت معيشت مردم در جاي جاي كشور داشت و نهادهايي مانند دارو و درمان به شدت مساله پيدا كردند. همه اين مطالب و مطالب بسياري ديگر، تحول در روابط بين الملل را از ضروري ترين فعاليت هاي دولت جديد به حساب مي آورد. در اين رابطه دولت بايد علاوه بر تغيير لحن و گاه موضوعاتي كه پيش تر جز خسارت چيزي به بار نمي آورد، نحوه و سطح ارتباطات خود را نيز تغيير مي داد. رابطه با اروپا و امريكا مي توانست در تغيير شرايط موثر و گاه بسيار موثر باشد: اما ارتباط با اروپا و به ويژه امريكا نمي توانست و نمي تواند يك ارتباط عادي تلقي شود زيرا خاطرات جمعي ما ايرانيان به ويژه خاطرات زنده و حافظه نزديك ما مملو از عناصري است كه چنين روابطي را به ويژه با امريكا دشوار مي سازد. خاطره چه درباره يك فرد و چه درباره يك گروه يا ملت، در چگونگي روابط با ديگري نقش اساسي و تعيين كننده يي ايفا مي كند. چه بسا بي توجهي به خاطرات، خود عواقب و واكنش هاي بسيار منفي و وارونه يي را به دنبال بياورد. متاسفانه خاطراتي كه ما در 50 سال اخير از اروپا و به ويژه از امريكا داريم، بيشتر خاطرات ناگوار است. از نوع ارتباط تحقيرآميز در پيش از انقلاب كه خود آنها نيز اذعان دارند و از دخالت هاي استعماري در عزل و نصب افراد و حتي شاه با انجام كودتا تا تحميل قراردادهايي مانند كاپيتولاسيون، همگي خاطرات ناخوشايندي اند كه پيش از انقلاب وجود داشته است. پس از انقلاب بزرگ اسلامي نيز اين دخالت ها ادامه يافت، چنان كه از تحريك در برهم زدن يكپارچگي ملي نزد اقوام گرفته تا دخالت هاي غيرمستقيم در جنگ، سرنگوني هواپيماي مسافري، همچنين تحريم اقتصادي و بسياري ديگر كه فهرست آن خود كتابي مستقل مي طلبد، همگي حاكي از حضور ناميمون امريكا عليه نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران است. البته بايد صادقانه اعتراف كرد كه برخي واكنش هاي ما نيز منطقي و شايسته نبوده و گاه واكنش هايي داشته ايم كه بهانه را براي استعمارگران و رسانه هاي آنها مهيا كرده است تا بيش از پيش كشور ما را بدچهره جلوه دهند. حال دولت احساس مي كند براي بهبود وضعيت مردم و بازگرداندن تصوير واقعي نظام جمهوري اسلامي نياز به ارتباط مستقيم با كشورهاي جهان دارد.
طبيعي است كه خاطرات جمعي ناگوار و ناخوشايند مردم ايران نسبت به امريكا موجب واكنش منفي درباره ارتباط با اين كشور مي شود. هنوز اين خاطرات زنده اند و هنوز اغلب مردم با چنين خاطراتي زندگي مي كنند. هنوز جراحت هايي كه امريكا با دخالت هاي گوناگون به پيكره كشور و نظام وارد كرده، فراموش نشده است. بنابر اين ما در قبال رابطه با امريكا چه استراتژي يا راهبردي مي توانيم داشته باشيم. براي تشريح احتمالات گوناگون به سخن معروف ماندلاارجاع مي دهيم كه در پايان آپارتايد نسبت به استعمارگران گفت: «ما مي بخشيم، اما فراموش نمي كنيم» در اينجا دوگانه فراموشي-خاطره و بخشش مطرح مي شود. حال مي خواهيم اين دوگانه را به سه گانه فراموشي- خاطره، بخشش و ارتباط افزايش بدهيم تا بهتر به كاوش اين موضوع بپردازيم. با توجه به عناصر گزاره، شش احتمال متصور است:

1- فراموش مي كنيم، مي بخشيم و مايل به برقراري ارتباط نيز هستيم.

2- فراموش مي كنيم، مي بخشيم ولي مايل به برقراري ارتباط نيستيم.

3- فراموش نمي كنيم، اما مي بخشيم و مايل به برقراري ارتباط نيز هستيم.

4- فراموش نمي كنيم و مي بخشيم اما مايل به برقراري ارتباط نيستيم.

5- فراموش نمي كنيم و نمي بخشيم، مايل به برقراري ارتباط نيز نيستيم.

6- فراموش نمي كنيم و نمي بخشيم، اما مايل به برقراري ارتباط هستيم.

عنصر نخست فراموشي- خاطره: در اين رابطه بايد گفت نمي توان مصايبي را كه امريكا مسبب آنها بود، فراموش كرد: زيرا حجم ناملايمات و خرابي هايي كه امريكا در كشور ما موجب شده است فراموش شدني نيست، به ويژه براي نسل ما كه به چشم خود ديده و با وجود خود لمس كرده است. تاريخ معاصر كشور ما چنين فراموشي اي را نمي پذيرد و فقط آنهايي كه حافظه تاريخي ندارند، مي توانند چنين مصايبي را فراموش كنند. فقط كساني مي توانند ظلم هاي امريكا به كشور ما را فراموش كنند كه دچار آلزايمر اجتماعي و تاريخي شده باشند. خوشبختانه جامعه انقلابي ما دچار آلزايمر تاريخي نشده است و هيچگاه نمي تواند ظلم هاي امريكا را فراموش كند، همان طوركه نمي تواند ظلم هاي انگليس و روسيه را فراموش كند. همان طوركه نمي تواند و نبايد معاهدات گلستان، تركمانچاي و هرات را فراموش كند. اگر فراموش كند، دوباره به شكل ديگري همان مصايب را تجربه خواهد كرد. كاركرد خاطره، جلوگيري از تكرار ناخوشايند است. بدين ترتيب دو گزينه يك و دو كه مربوط به فراموشي هستند، پذيرفتني نيستند.
عنصر دوم بخشش: در رابطه با بخشش اين پرسش مطرح است كه آيا مي توان امريكا را بخشيد؟ آيا با وجود خاطراتي چنين ناگوار و ناخوشايند مي توان از بخشش سخن گفت؟ در اين مورد بايد شرايط بخشش را مورد توجه كرد. اين شرايط نزد همگان يكسان نيست. برخي معتقدند همه چيز را مي توان بخشيد. دريدا مي گويد: «بخشش واقعي، بخشش نابخشودني هاست.» اين عبارت دريدا شايد عبارت زيبايي به نظر برسد، اما آيا مجموعه حقايق و باورها به ويژه باورهاي بومي و مكتبي ما نيز اين عبارت دريدايي را مي پذيرد؟ به نظر مي رسد ما با اين تفكر دريدايي زاويه داريم و دست كم بسياري از ما براي بخشش، شرط قايليم. نخست اينكه هر چيزي را نمي توان بخشيد، به ويژه ما نمي توانيم ظلمي را كه به ديگري شده است، از طرف خود ببخشيم. در اين مورد يادآوري مي شود ظلمي كه به طور مستقيم و غيرمستقيم به جامعه ما روا شده است، قابل بخشش توسط اين دولت يا آن دولت نيست. اين مردم صدمه ديده، شهيد داده و مظلوم هستند كه بايد نظر بدهند. شرط دوم اين است كه دست كم بايد ظالم به ظلم خود اعتراف و اظهار پشيماني كند و متعهد شود كه ديگر تكرار نمي شود. متاسفانه غرور و نخوت غربي ها و به ويژه امريكايي ها مانع از پذيرش اين واقعيت است. در نتيجه يا بايد بر اساس مصالحي - اصطلاحا- كوتاه آمد و با وجود خاطرات جمعي واكنشي ضدخاطراتي داشت يا اينكه نبخشيد مگر پس از مهيا شدن شرايط آن. بي شك علاوه بر غيرت و حميت مردم ايران، باورهاي اسلامي ما نيز چنين موضعي را كه ناشي از وادادگي است، قاطعانه رد مي كند. به بيان ديگر، شرايط لازم براي بخشش وجود ندارد. درباره اين مصايب گفته شد كه هيچگاه فراموش نخواهند شد، اما شايد در آينده - اگر شرايط آماده شود- بخشيده شوند. بدين ترتيب گزينه سه و چهار نيز مورد پذيرش نيستند.
عنصر سوم رابطه: از اين پس دو گزينه ديگر پيش رو داريم. اول اينكه «نمي بخشيم، فراموش نمي كنيم و مايل به برقراري رابطه نيز نيستيم.» اين همان وضعيتي است كه در اين هشت سال و به ويژه چهار سال اخير داشتيم و سرانجام آن، انزواي سياسي، تخريب اقتصادي و تضعيف منزلت مردمي است كه صدماتي جبران نشدني را از بي تدبيري ها متحمل شده اند. اگر كسي مي خواهد وضعيت به همان شكل سابق باقي بماند و هر روز نيز بدتر نيز شود، همين گزينه مناسب است. البته آحاد مردم غير از اين فكر مي كنند و در انتخابات با صداي بلند آن را اعلام كردند. بنابراين گزينه ديگري باقي مي ماند كه عبارت است از: «نمي بخشيم و هرگز فراموش نمي كنيم، ولي مايل به برقراري رابطه هستيم.» چنانكه مشاهده شد، نمي توان و نبايد خاطره جمعي را فراموش كرد، زيرا خاطره جمعي مانند خاطره فردي بخشي از مكانيسم دفاعي و امنيتي تلقي مي شود. همچنين نمي توان بخشيد و تا شرايط آن مهيا نشود، نبايد بخشيد و اصلااين حق از آن خود مردم است: اما مي خواهيم رابطه برقرار كنيم، زيرا اگر خواسته باشيم صادقانه و مدبرانه اظهارنظر كنيم، ما نياز به تغيير وضع كنوني و ايجاد ارتباط با جهان از جمله امريكا داريم. جمهوري اسلامي ايران در وضعيت تازه يي قرار دارد و خوشبختانه از نظر فرهنگي و سياسي نيز نظامي تثبيت شده است و مي تواند روابط پاياپايي را با بزرگ ترين قدرت هاي جهان مديريت كند. آنهايي كه چنين رابطه يي را نفي مي كنند، يا به عمق بحران هاي اقتصادي كه به حوزه هاي ديگر نيز كشيده مي شود، آگاهي ندارند يا اينكه به صلابت و استحكام نظام خودمان شك دارند و توانايي يك رابطه پاياپاي را در آن نمي بينند. آنها نيرو و جرات آن را ندارند تا نگاه در نگاه امريكايي ها بيندازند، در مقابل آنها بايستند و با تدبير از حق ملت بزرگ دفاع كنند، لذا از مقابله مي گريزند. اما همان طوركه امه سزر - اين سياهپوست مبارز - گفته است: «بايد نيروي نگاه كردن به آينده را بازيافت» البته همه تقابل ها نيز برخاسته از باورهاي اعتقادي نيست، بلكه برخي نيز، نفي رابطه با امريكا برايشان سودي دارد و از اين طريق دكاني بازكرده اند: اما منافع ملي و مصلحت نظام به شكلي پايدار، مستلزم دورانديشي، جسارت و از خود گذشتگي است.
بنابر اين، دو قشر افراطي مانع از يك رابطه سالم و مستحكم ميان ما و غرب اند يكي آنهايي كه دچار فراموشي تاريخي اند و عجب است كه حتي حافظه كوتاه مدت نيز ندارند و مي خواهند همه چيز را فراموش كنند و ببخشند: گو اينكه هيچ اتفاقي نيفتاده و همه خواب و خيال بوده است. اينها حيثيت جامعه را خدشه دار خواهند كرد و دوباره جامعه را به سوي روابط استعمارگر و استعمارزده خواهند كشاند و ديگر، كساني كه بر تصميم نفي كامل اين رابطه لجاجت مي كنند و قدرت درك زمان و شرايط را ندارند و با اين لجاجت موجب تضعيف كشور و نظام و خوشحالي دشمنان قسم خورده يي مانند اسراييل مي شوند. به شهادت انتخابات، هيچ يك از اين دو گروه نمي توانند ادعا كنند كه نمايندگي اكثريت مردم را دارند. اما خوشبختانه دسته سومي هم وجود دارد كه با توكل به قدرت لايزال الهي و به پشتوانه قاطبه مردم اين نيرو را در خود مي بينند كه نگاه در نگاه، بدون فراموش كردن تاريخ و با شناخت ضعف ها و قدرت هاي خود و همچنين ضعف ها و قدرت هاي طرف مقابل، براي بهبود وضعيت زندگي در كشور به گفت وگو بپردازند. بنابراين مي توان فراموش نكرد و نبخشيد، اما براي مصلحت مردم و نظام، يك رابطه همراه با هوشياري و استواري را برنامه ريزي كرد.

*معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري

تعداد مشاهده خبر: (31) http://chtn.ir/Default.aspx?tabid=84&articleTy

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 42 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.