فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:برگزاري جشنواره ملي صداي بهار از 28 اسفند, توسط نیما ذاکری سعید |

معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از برگزاري "جشنواره ملي صداي بهار" از 28 اسفند تا 5 فروردين 1392 در 31 استان کشور خبر داد.

دکتر "محمد شريف ملک‌زاده" پيش ازظهر امروز با اعلام اين خبر در نشست معاونين، مشاورين و مديران کل ستادي و استاني و معاونين سرمايه‌گذاري، صنايع‌دستي و گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري که در مجموعه فرهنگي- تاريخي سعدآباد برگزار شد افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره افزايش نشاط و شادابي مردم و توزيع مناسب سفر در تعطيلات نوروز 92 است.

وي با بيان اينکه اين جشنواره تا پايان تعطيلات نوروز 92 ادامه دارد، اضافه کرد: به دليل تقارن بخشي از تعطيلات نوروز 92 با ايام شهادت حضرت فاطمه (س) برخي از برنامه‌هاي اين جشنواره از جمله اجراي موسيقي محلي و برنامه‌هاي شاد و هنري از پنجم فروردين ماه متوقف مي‌شود اما اين جشنواره با برگزاري برنامه‌هاي معنوي مانند نمايشگاه صنايع‌دستي و ظرفيت‌هاي گردشگري استان‌ها تا پايان تعطيلات نوروز در 31 استان کشور ادامه خواهد يافت.

معاون رييس جمهور همچنين از اجراي "طرح ويژه‌ي بازرسي نوروزي از آژانس‌هاي مسافرتي سراسر کشور" توسط بازرسين محسوس و نامحسوس سازمان ميراث فرهنگي در سراسر کشور خبر داد و يادآور شد: اين طرح هفته آينده با هدف رفاه حال شهروندان و رعايت حقوق مادي و معنوي مسافران و گردشگران اجرا مي‌شود.

وي افزود: بازرسان محسوس و نامحسوس سازمان ميراث فرهنگي کشور در بازرسي از آژانس‌هاي گردشگري درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي آژانس‌ها براساس ضوابط قانوني عمل کرده و آژانس مختلف با حضور کميته نظارت بر آژانس‌ها در محل، تعليق و يا پلمپ خواهد شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به اهميت افزايش شادابي و نشاط جامعه، اضافه‌کرد: برگزاري جشنواره ملي صداي بهار يک فرصت مناسب براي ايجاد نشاط، شادابي وپويايي در جامعه است .

وي افزود: نوروز امسال به هيچ عنوان به دنبال ارائه آمار از تعداد مسافرت‌هاي انجام شده نيستيم بلکه امسال شاخص‌هاي رشد اقتصادي و ميزان درصد رشد سفرها که توسط خود اصناف، اتحاديه‌ها و بخش خصوصي و تشکل‌هاي غيردولتي مرتبط با گردشگري سراسر کشور اعلام مي شود ملاک ارزيابي ما خواهد بود.

دکتر ملک زاده در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به برگزاري سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري از 16 تا 18 اسفندماه امسال در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران بر حضور اتاق‌هاي بازرگاني، صنايع و معادن، اساتيد امور اقتصادي و گردشگري از دانشگاه هاي مختلف کشور در اين همايش تاکيد کرد .

وي تصريح کرد: به هيچ عنوان برپايي يک همايش تشريفاتي با تاکيد بر شعار سرمايه‌گذاري مورد نظر ما نيست بلکه بايستي نتايج ملموس اقتصادي اين همايش در ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور به زودي بروز و ظهور پيدا کند.

معاون رييس اظهار داشت: مشارکت حداکثري مردم در اتنخابات آينده مورد نظر ما است، اما به هيچ عنوان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ورودي به مباحث سياسي و انتخاباتي نخواهد داشت.

وي گفت: رضايت و شادابي مردم شريف ايران که رضايت حق تعالي، حضرت ولي‌عصر (عج) و خشنودي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) را در پي دارد هدف اصلي سازمان ميراث فرهنگي کشور است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در بخش ديگري از سخنان خود بر ارائه آيين نامه اعطاي "نشان چهره ملي ماندگار به فعالان گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي کشور" جهت تصويب در کارگروه گردشگري دولت تاکيد کرد.

وي خاطر نشان کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در طول هفت سال گذشته و در مدت فعاليت دولت نهم و دهم توفيقات زيادي را کسب کرده که اين توفيقات به لطف خداوند متعال، روساي پيشين اين سازمان و حمايت هاي شخص رييس جمهور کسب شده است.

وي همچنين با پيشنهادي درخصوص راه اندازي خانه‌ي گردشگري استان در مجموعه فرهنگي – تاريخي نياوران موافقت کرد و افزود: خانه‌ي گردشگري استان يک پاتوق فرهنگي براي اهالي استان‌هاي مختلف مقيم تهران است که مي‌تواند به معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري، ميراث فرهنگي، صنايع دستي هر استان بپردازد.

معاون رييس جمهور همچنين با اشاره به برگزاري پرشور اولين جشنواره‌ي ملي صداي عشاير از تمامي مديران کل ستادي و استاني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و معاونين آنها در بخش‌هاي مختلف قدرداني کرد.
/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.