فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima


 
رونمايي از 3 لباس سنتي در جشنواره مد و لباس گلستان
 
 
 
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: همزمان با برگزاري جشنواره و نمايشگاه ملي مد و لباس در استان گلستان، از سه لباس سنتي استان رونمايي مي شود.

 روابط عمومي و امور فرهنگي اين اداره کل، «قربان عباسي» با ذکر اين مطلب افزود: لباس هاي محلي اين استان ازجمله لباس ترکمن، قزاق، علي آبادي، گرگاني، رامياني و... در اين نمايشگاه به نمايش درآمده و غرفه هاي قزاق، چاپ باتيک نيز از جمله غرفه هاي اين نمايشگاه ملي است.

وي ادامه داد: شال و مانتوي سوزندوزي شاهکوه، تونيک سوزندوزي شاهکوه و روسري چاپ باتيک از استان گلستان نيز که موفق به دريافت مهر اصالت شده اند نيز در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته و رونمايي از آن ها نيز از ديگر برنامه هاي جشنواره مد و لباس گلستان است.

مديرکل ميراث فرهنگي گلستان خاطرنشان کرد: در اين جشنواره نشست هاي مختلفي با موضوع مد و لباس، روانشناسي رنگ ها، طراحي و دوخت لباس و کارگاه نقد برگزار، مقالات علمي ارائه و در آخر به صورت کتاب به چاپ مي رسد.

عباسي گفت: فرهنگ سازي هويت اسلامي، ايراني و احياي اين هويت که از مظاهر آن پوشاک اجتماعي است، حمايت از توليدات همراه با استانداردهاي ارائه شده و تشويق و ترغيب توليد کنندگان براي عرضه لباس هايي متناسب با ارزش هاي اسلامي و احياي سنت و پوشش گذشته استان و تلفيق آن با مد از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.

وي با بيان اين که گلستان اولين استاني است که پس از تهران اين نمايشگاه در آن برگزار مي شود، گفت: 10 استاني که بعد از گلستان اين نمايشگاه را برگزار مي کنند در زمان برگزاري نمايشگاه به اين استان سفر خواهند کرد.

اين جشنواره و نمايشگاه از امروز (28 بهمن ماه) در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برپاشده و تا پنجم اسفند سال جاري ادامه دارد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.