فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

کارگاه آموزشی تخصصی استفاده مجدد از فضاهای تاریخی – فرهنگی (Reuse of Cultural & Historical Spaces) توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران، دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه علاءالوله سمنانی، 12 تا 16 اسفند به مدت 40 ساعت در باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار می شود.هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی استفاده مجدد از یکی از ساختمان های باغ نگارستان تهران است.

 
گواهینامه شرکت کنندگان در این کارگاه به دو زبان فارسی و انگلیسی و مشتمل بر عناوین کارگاه‏ها و مدرسان مربوطه بوده، توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران، دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه علاءالدوله سمنانی صادر خواهد شد.
 
این گواهینامه صرفاً به ثبت نام شدگانی تعلق خواهد گرفت که حداقل در 80 درصد برنامه آموزشی هر روز کارگاه حضور داشته باشند.
 
آخرین مهلت ثبت نام در این کارگاه 5 اسفند 91 می باشد اما با توجه به محدودیت ظرفیت شرکت کنندگان، ثبت نام با اولویت زمان ثبت نام متقاضیان صورت خواهد گرفت و پس از تکمیل ظرفیت از مابقی متقاضیان ثبت نام به عمل نخواهد آمد.
 
علاقمندان جت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.riculart.ir مراجعه نمایند.
 
مجموعه فعلی باغ نگارستان بخشی از قصر یا باغ نگارستان دورة فتحعلی‌شاه قاجار است که با هدف ایجاد یک مرکز ییلاقی ـ حکومتی در خارج از دارالخلافة تهران ساخته شده بود. در زمان سلطنت مظفرالدین شاه نخستین مدرسة فلاحت و مدرسة صنایع مستظرفه در این محل تأسیس گردید. به سال 1307 خورشیدی باغ ‌نگارستان به عنوان محل دائمی دارالمعلمین عالی در نظر گرفته شد و در سال 1311 خورشیدی به دانشسرای عالی تغییر نام داد.
 
در طول بیش از نیم قرن، تعداد زیادی از شخصیت‌های علمی، ادبی و هنری کشور چون: ملک‌الشعرای بهار، کاظم عصار، علی‌اکبر دهخدا، بدیع‌الزمان فروزانفر، پروین اعتصامی، علی‌نقی وزیری، جلال‌الدین همایی، سعید نفیسی، محمود حسابی، ابراهیم پورداوود، غلامحسین صدیقی، پرویز خانلری، محمد معین، محمدابراهیم باستانی پاریزی، علی‌محمد کاردان و... در این مجموعة تاریخی به تحصیل و تدریس علم پرداخته‌اند. با تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران در سال 1313 خورشیدی در مجلس شورای ملی، بخشی از کلاس‌های درس دانشگاه تهران در این محل دایر شد و از سال 1325 به بعد، برخی از دانشکده‌ها و مؤسسات به محل امروزی دانشگاه تهران منتقل شدند. از سال 1335 این بنای عظیم به مؤسسة لغت‌نامة دهخدا، مؤسسة جغرافیا، مؤسسة زبان‌های خارجی و کلاس‌های عمومی دانشکدة ادبیات اختصاص یافت و در سال 1337 خورشیدی به همت دکتر غلامحسین صدیقی به مؤسسة تحقیقات علوم اجتماعی و تعاون واگذار گردید.
 
پس از انتقال دانشکدة علوم اجتماعی و تعاون دانشگاه تهران به محل امروزی خود، این مجموعه برای راه‌اندازی موزۀ تاریخ و مفاخر دانشگاه تهران در نظر گرفته شد.
 



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.