فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران از برگزاري متفاوت جشنواره ملي صداي بهار در اين استان خبر داد.

«محمد حسين فراهاني» با بيان اين خبر گفت: در طول تعطيلات نوروز 92 با حضور گروهي از عشاير استان تهران، آيين و مراسم آنها براي اقشار مختلف از جمله کودکان به نمايش درمي‏آيد.

وي در رابطه با بازديد از موزه‏ها نيز بيان کرد: امسال براي نخستين بار يکي از موزه‏هاي تهران از کارت گويا استفاده کرده و اين فناوري نوين را در اختيار گردشگران نوروزي تهران قرار مي‏دهد.

اين مقام مسوول همچنين از برگزاري چندين بازارچه نوروزي صنايع دستي خبر داد و اظهار داشت: حدود 7 بازارچه صنايع دستي نوروزي نيز در سطح استان تهران در طول ايام تعطيلات برپا مي شود.

«فراهاني» اظهار داشت: براي هماهنگي هرچه بيشتر ستاد تسهيلات سفر ويژه نوروز 92 جلسات متعددي در استانداري و اداره کل با حضور استاندار محترم و ساير عوامل اجرايي برگزار شد و تصميم‏هاي خوبي براي هرچه آسانتر کردن سفر و تبديل کردن تهران به مقصد ويژه گردشگري گرفته شد.

اين مقام مسوول در اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران افزود: برگزاري تورهاي تهران‌‌گردي در هفت مسير، به عنوان مثال برگزاري تور بازديد از سه برج، برج طغرل در شهر ري، برج آزادي و برج ميلاد، از جمله برنامه‌هاي اين ستاد است.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره ملي صداي بهار ويژه ايام نوروز از تاريخ 28 اسفندماه 1391 تا 12 فروردين‌ماه سال 1392 در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد اظهار داشت: برهمين اساس از 29 اسفند 91 تا 5 فروردين هر روز يک استان در مجموعه سعدآباد به اجراي برنامه هاي آييني خود مي‏پردازند.

«فراهاني» برپايي بازارچه‏هاي صنايع دستي، برگزاري مسابقات عکاسي، خاطره‌نويسي و نقاشي براي تمام گروه‌هاي سني به‌ خصوص کودکان و نوجوانان از سفر به تهران در ايام نوروز را از ديگر برنامه‌هاي ستاد تسهيلات سفرهاي استان تهران عنوان کرد و افزود: برپايي بهترين سفره‌هاي هفت سين، بهترين قرآن نفيس در سفره هفت‌سين و سبزه عيد، عکس از جاذبه‌هاي گردشگري استان تهران، کليپ‌هاي 100ثانيه‌اي و ارسال خاطرات از سفر به تهران و ... از جمله اقدامات اين اداره کل در جشنواره صداي بهار ويژه ايام نوروز است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران با اشاره به برگزاري نمايشگاه و جشنواره گردشگري،صنايع دستي و سوغات شهرستان‏ها تصريح کرد: اين جشنواره و نمايشگاه در شهر ري، نگين تاريخ فرهنگ و مذهب تهران، برپا مي‏شود و صنايع دستي، سوغات استان‏هاي مختلف و اجراي موسيقي محلي عشاير و همچنين اجراي تور رايگان ري گردي در طول برگزاري آن از جمله برنامه‏هاي پيش‏بيني شده است.

«فراهاني» خاطر نشان کرد: در حاشيه اين جشنواره و نمايشگاه کارگاه آموزشي و همايشي در محوريت بررسي نقش جايگاه اطلاع رساني (تبليغات) در توسعه گردشگري برگزار مي‏شود.

وي همچنين از برپايي سياه چادرهايي براي آشنايي بيشتر مردم با آيين و رسوم عشاير خبر داد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.