فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima


معاون صنايع دستي کشور خبر داد
تصويب 3 هزار ميليارد ريال براي حمايت از توليدات صنايع دستي
 
 
 
«يحيي رحمتي» معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي کشور در نشست خبري سومين همايش و نمايشگاه بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در حوزه هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: 3 هزار ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي براي حمايت از توليدات صنايع دستي، هزار ميليارد ريال از محل بانک توسعه صادرات براي حمايت از توسعه صادرات و 300 ميليارد ريال به عنوان کمک هاي فني اعتباري مصوب و ابلاغ شده است.

رحمتي اظهار داشت: همايش سرمايه گذاري به ويژه در حوزه صنايع دستي که به نحوي به فرهنگ، هنر و تمدن و علاوه بر آن معيشت بسياري از انسان هاي فرهيخته فعال دراين حوزه وابسته است، براي معاونت صنايع دستي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با اشاره به نمايش توانمندي هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي هنرمندان 31 استان در اين نمايشگاه، افزود: تا کنون حدود 96 بسته سرمايه گذاري براي ارائه به سرمايه گذاران توسط استانها تدوين و آماده شده است.

معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي کشور خاطرنشان کرد: ساخت شهرک صنايع دستي، ايجاد مرکز آموزش صنايع دستي، ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي شامل بازارچه هاي مرزي، بازارچه در مناطق نمونه گردشگري، ساخت دهکده هاي صنايع دستي و کارگاه هاي توليد صنايع دستي از جمله حوزه هاي قابل سرمايه گذاري به شمار مي رود.

رحمتي با بيان اين که بعد از ظهر چهارشنبه(18 اسفندماه) پنل تخصصي صنايع دستي با حضور علاقمندان و سرمايه گذاران در حوزه صنايع دستي برگزار خواهد شد، ادامه داد: از رويکردهاي مهم اين پانل مي توان به شناسايي سرمايه گذاران و نمايش توانمندي هاي حوزه صنايع دستي اشاره کرد.

وي با اشاره به سرمايه گذاري در سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي گفت: گردش مالي رسمي که در دنيا در اين حوزه وجود دارد 340 ميليارد دلار است و به همين ميزان به واسطه کوچک بودن اين سنگ ها به صورت غير رسمي از کشور خارج مي شود، بنابراين با توجه به پتانسيل هاي خوبي که در کشور داريم مي توانيم سهم عظيمي در اين حوزه داشته باشيم.

معاون صنايع دستي کشور به پيگيري معاونت سرمايه گذاري و تامين منابع سازمان ميراث فرهنگي در حوزه ايجاد تسهيلات براي صنايع دستي اشاره کرد و افزود: درسه حوزه حمايت از توليد در قالب صندوق توسعه ملي، حمايت از صادرات از صندوق توسعه صادرات و کمک هاي فني اعتباري تسهيلات و مصوبات خوبي گرفتيم که در استان ها در مرحله پذيرش تقاضا و ارسال طرح ها به بانک ها هستيم.

وي گفت: با پيگيري هاي دکتر ملک زاده معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور تمامي بانک هاي عامل موظف به پذيرش طرح هاي صنايع دستي شده اند که روز گذشته به صورت رسمي ابلاغ شده است.

به گزارش ميراث آريا، در اين نشست خبري دکتر ملک زاده از برنامه ريزي براي راه اندازي نمايشگاه دائمي صنايع دستي در يکي از کاخ موزه هاي نياوران، سعدآباد و يا گلستان خبر داد که رحمتي در اين باره گفت: امکان سنجي و جانمايي براي راه اندازي اين نمايشگاه دائمي صنايع دستي در حال انجام است.

رحمتي خاطرنشان کرد: در نوروز سال جاري بيش از 400 بازارچه صنايع دستي براي فروش و عرضه صنايع دستي در قالب 4 هزار و 500 غرفه و چادر عشايري در سطح کشور ميزبان مسافران است اين در حالي است که نوروز سال گذشته تنها 120 بازارچه راه اندازي شده است.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.