فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:تصاوير تاريخي باغ نياوران در قاب عکس قرار گرفت, توسط نیما ذاکری سعید |

 
تصاوير تاريخي باغ نياوران در قاب عکس قرار گرفت
 
 
 
در آستانه فرا رسيدن سال جديد، مجموعه اي از عکس هاي قديمي باغ نياوران مربوط به دهه 40 و 50 خورشيدي که متعلق به مرکز اسناد مجموعه فرهنگي و تاريخي نياوران است، در کاخ صاحبقرانيه در معرض نمايش عموم قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران با توجه به ارزش هاي طبيعي باغ نياوران مجموعه اي از عکس هاي تاريخي اين مجموعه که مربوط به اواخر دهه چهل و پنجاه خورشيدي است انتخاب و در معرض ديد علاقه مندان گذاشته شده است.

اين اسناد تصويري گويا از منظر طبيعي اين باغ در روزگار خود و همچنين دگرگوني هاي فصلي آن مي باشد که مي توان ابنيه تاريخي آن را در کنار طبيعت زيبايش به تماشا نشست.

مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران که بر پايه يک باغ تاريخي از دوره قاجار شکل گرفته، با سير تحولات مختلف در دو دوره گذشته حکومتي در ايران روبرو بوده که در کنار تحولات سياسي تغييراتي نيز در اين باغ تاريخي پديد آمده است و بناهاي متعددي در آن ايجاد شده است.

مجموعه امروزي شامل همه اين بناهاي ايجاد شده و تغييرات اين باغ است که از منظرهاي مختلف تاريخي، طبيعي، فرهنگي و هنري ارزشمند و قابل توجه است.

اين مجموعه را مي توان از زمره آثار ماندگار تهران و ايران دانست که امروزه مورد توجه گردشگران بسياري از داخل و خارج کشور است.

هر مجموعه ميراثي، داراي خاطراتي است که از طريق اسناد و داده هاي مرتبط مي توان اين خاطرات را دريافت و معرفي کرد، از جمله اين آثار، اسناد و عکس هايي هستند که روايتگر مستقيم فضاهاي ميراثي در دوره خود هستند.

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تا 15 فروردين سال 92 همه روزه از ساعت 9 تا 18 به کاخ صاحبقرانيه مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه کنند.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.