فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:31 کشته و 600 زخمی آخرین آمار زلزله بوشهر, توسط نیما ذاکری سعید |

 

آخرین گزارش ها از بوشهر؛

31 کشته و 600 زخمی آخرین آمار زلزله بوشهر

زمین لرزه عصر امروز بوشهر حدود 31 کشته و 600 زخمی داشته است. اما آمار کشته ها و زخمی های این زمنی لرزه هنوز طور دقیق مشخص نیست. هنوز اطلاعات دقیقی از خسارت های احتمالی وارد شه به ابنیه تاریخی بوشهر به دست نیامده است.‌ همچنین دو روستای شنبه و سنا بین 80 تا صد در صد تخریب شده اند.

 زمین لرزه عصر امروز بوشهر حدود 5 کشته و 500 زخمی داشته است. اما آمار کشته ها و زخمی های این زمنی لرزه هنوز طور دقیق مشخص نیست. هنوز اطلاعات دقیقی از خسارت های احتمالی وارد شه به ابنیه تاریخی بوشهر به دست نیامده است.‌ همچنین دو روستای شنبه و سنا بین 80 تا صد در صد تخریب شده اند.
 
ساعت 16:22 امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند. بر اساس آنچه مرکز لرزه نگری موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران منتشر کرده است، مرکز این زمین لرزه 6.1 ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین‌لرزه در عمق 12 کیلو‌متری زمین به وقوع پیوسته است.
 
چند روز پیش نیز زمین‌لرزهای به بزرگی 4.2 ریشتر شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزانده بود.
 
سید علی هاشمی، فرماندار دشتی در گفت وگو با خبرگزاری ها گفت که زلزله امروز تخریب زیادی در شهر شنبه داشته و در همین ارتباط ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.‌ همچنین فرماندار درخواست بالگرد برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نموده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها اجساد 5 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.
 
نیروگاه اتمی بوشهر عادی است
 
محمود جعفری، مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر درباره وضعیت فعلی این نیروگاه به خبرگزاری ها گفت که «این زمین لرزه هیچ مشکلی را برای نیروگاه بوشهر ایجاد نکرده است.»و تصریح کرد: دلیل این فاصله حدود 150 تا 160 کیلومتر محل وقوع زلزله با نیروگاه است.
 
همچنین ابراهیم درویشی بخشدار شنبه گفته که مردم این شهر به خیابان آمده اند، سیستم آبرسانی و برق منطقه‌ای شنبه نیز بر اثر زلزله قطع شده است.
 
شاپور رستمی ، معاون عمرانی استاندار بوشهر هم تاکید کرد: چهار استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر قرار دارند، نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله‌زده اعزام کرده‌اند.
 
کاظم مرادی، سرپرست ستاد بحران استانداری نیز گفت: از اولین ساعات وقوع زلزله گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال اهمر در مناطق زلزله‌زده به ویژه شنبه مستقر شده‌اند و امکانات اولیه را برای کمک به زلزله‌زدگان فراهم آورده‌اند. همچنین سپاه امام صادق(ع) هم در قالب یک گردان در حال پیوستن به مردم زلزله‌زده است.
 
 
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر هم از ترک‌خوردگی چند باب منزل در ارزیابی اولیه امدادگران خبر داد و تصریح کرد: امدادگران مناطق «دیر»، «خورموج» و «کنگان» را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند.


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.