فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:يک عصر به ياد ماندني در نمايشگاه سفر , توسط نیما ذاکری سعید |


عکاس: مرتضی لطف اللهی
يک عصر به ياد ماندني در نمايشگاه سفر
از تخفيف 30 درصدي شرکت هاي مسافرتي تا برپايي شب فرهنگي استان ها
استان: تهران
 
 
نمايشگاه سفر درحالي شامگاه روز شنبه هفته گذشته 18 خردادماه جاري با حضور «دکتر محمد شريف ملک زاده» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران افتتاح شد که اخبار خوش معاون رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه نويد بخش برنامه ريزي هاي ارزشمند در خصوص رشد سفر و گردشگري در کشور است.

در اين نمايشگاه که از 18 خردادماه جاري به مدت يک ماه ادامه دارد 120 شرکت مختلف از جمله دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي، هتل ها، شرکت هاي هواپيمايي و ... به معرفي خدمات خود به بازديد کنندگان پرداخته و بسته هاي خدماتي خود را با 10 الي 30 درصد تخفيف ارايه خواهند کرد.

در حالي که تنها 8 روز از فعاليت اين نمايشگاه مي گذرد آمار بالاي بازديد کنندگان از اين نمايشگاه نويد بخش رونق مناسب اين نمايشگاه و استقبال بي نظير بازديد کنندگان از اين نمايشگاه است.

خبر خوش معاون رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه
خبر خوش "واگذاري صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتي به بخش خصوصي" از زبان دکتر محمد شريف ملک زاده در مراسم افتتاحيه نمايشگاه سفر نشان دهنده توجه جدي سازمان ميراث فرهنگي به بخش خصوصي است.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اعلام اين خبر در مراسم افتتاحيه "نمايشگاه سفر" که با حضور جمع کثيري از فعالان بخش خصوصي حوزه گردشگري و سفر در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار شد با تاکيد بر نقش تاثير گذار بخش خصوصي در توسعه و تقويت صنعت گردشگري گفت: براساس برنامه ريزي هاي جديد،صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري و اقامتي به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.

دکتر محمد شريف ملک زاده افزود: سازمان ميراث فرهنگي به عنوان يک سازمان دولتي بايد نقش نظارتي داشته باشد و بايدهمه مراحل صدور مجوز ها به بخش خصوصي واگذار شود.
دکتر ملک زاده با قدرداني از انجمن هاي صنفي و بخش خصوصي حوزه گردشگري از جمله جامعه تورگردانان، هتلداران،‌دفاتر خدمات مسافرتي و ... ياد آور شد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بايد تنها به نقش مهم خود يعني نظارت و آموزش بپردازد و صدور مجوز بايد توسط بخش خصوصي انجام شود.

نشست صميمي معاون رئيس جمهور با بخش خصوصي
اعلام حمايت هاي جدي دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تنها به مراسم افتتاحيه و اعلام خبر خوش "واگذاري صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتي به بخش خصوصي" ختم نشد بلکه بعد از پايان مراسم افتتاحيه و در حاليکه ساعت از 10 شب هم گذشته بود نشست صميمانه دکتر محمد شريف ملک زاده معاون رئيس جمهور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با فعالان گردشگري بخش خصوصي و انجمن هاي صنفي در حوزه سفر و گردشگري نيز برگزار و تا نيمه شب ادامه يافت.

در اين نشست صميمانه معاون رئيس جمهور ضمن شنيدن صحبت ها و اظهار نظرهاي فعالان بخش خصوصي در حوزه سفر و گردشگري بر توجه جدي دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از بخش خصوصي و انجمن هاي صنفي تاکيد کرد.

در نمايشگاه سفر چه خبر است؟
براي اطلاع از آخرين وضعيت نمايشگاه سفر و استقبال از اين نمايشگاه به سراغ «دکتر منوچهر جهانيان» معاون گردشگري کشور مي رويم که وي نيز در سخناني هدف از برگزاري "نمايشگاه سفر" را معرفي مسيرهاي جديد گردشگري بخصوص مناطق کمترشناخته شده عنوان مي کند و مي گويد: اين نمايشگاه به منظور آشنا سازي علاقمندان با جاذبه هاي گردشگري و تشويق آنان براي مسافرت با تور راه اندازي شده است.

وي با بيان اينکه اين نمايشگاه از 18 خرداد به مدت يک ماه در کاخ نياوران برگزار مي شود مي افزايد: دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري و آژانسهاي هواپيمايي حاضر در اين نمايشگاه بسته هاي خود را به با تخفيف 10 تا 30 درصدي ارائه خواهند کرد.

جهانيان با اعلام اين که ساعات بازديد از نمايشگاه سفر 16 الي 22 مي باشد اضافه مي کند: يکي از مهمترين موضوعاتي که در نمايشگاه سفر مطرح است معرفي مسير هاي جديد گردشگري و تشويق گردشگران براي مسافرت با تور است.

جهانيان خاطر نشان مي کند: آمارها نشان دهنده استقبال از اين نمايشگاه است و در آستانه سفرهاي تابستاني شرکت هاي خدمات مسافرتي و گردشگري به نحو مطلوبي به معرفي خدمات خود مي پردازند.

برگزاري شب هاي فرهنگي استان ها
اما يکي ديگر از جاذبه هاي نمايشگاه سفر برپايي مراسمي با عنوان شب فرهنگي استان هاي مختلف در حاشيه اين نمايشگاه در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران است به گونه اي که هر شب يکي از استان ها در حاشيه اين مراسم با برپايي شب فرهنگي به معرفي آداب، رسوم، سنن، سوغات و ... در استان خود مي پردازند که اين مراسم نيز مي تواند کمک بزرگي به توسعه و رونق سفر باشد.

شب فرهنگي استان ها در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران با اجراي موسيقي سنتي و اجراي بازي هاي بومي و حتي گاه شاهنامه‌خواني همراه است.
در نمايشگاه سفر برخي استان ها با شيريني سنتي پذيرايي و بسته‌هاي تبليغاتي به معرفي جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي، فرهنگي و آداب و رسوم مي پردازد.

يک توصيه به خانواده ها و متقاضيان سفر
نمايشگاه سفر در فضايي دلنشين و در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران به مدت يک ماه ادامه دارد. فضاي نوستالوژيک اين مجموعه فرهنگي تاريخي به همراه برگزاري مراسم شب فرهنگي استان ها فضايي دلنشين را براي بازديد از نمايشگاه سفر در يک عصر به ياد ماندني رقم زده است که بازديد از نمايشگاه سفر در اين فضاي به يادماندي مطمئنا به خاطره اي ماندگار براي خانواده ها و متقاضيان سفر تبديل خواهد شد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.