فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
یک کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد
پولی‌ شدن نمایشگاه صنایع دستی مشهد/پیش‌لرزه‌های خصوصی‌سازی شروع شد
 
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: هنوز مشخص نشده است که خصوصی‌سازی صددرصد انجام می‌شود نمایشگاه مشهد که هر سال رایگان برگزار می‌شد را پولی کردند.

رودابه فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا خصوصی‌سازی‌هایی که قرار است در صنایع دستی ایجاد شود به سود صنایع دستی است یا به ضرر آن اظهار داشت: در حال حاضر جنگ بر سر خصوصی‌سازی صنایع دستی است که بیشتر هنرمندان با آن مخالفند.

وی افزود: سال گذشته من در نمایشگاه مشهد شرکت داشتم که نمایشگاه رایگان بود اما امسال هنوز مشخص نشده است که این خصوصی‌سازی صددرصد انجام می‌شود یا خیر، نمایشگاه مشهد را پولی کرده‌اند. 

فهیمی با بیان اینکه  یک هنرمند وصنعتگر تنها سرمایه زندگی‌اش محصول دست‌ساز و ایده خلاقش است تصریح کرد: من که در تهران زندگی می‌کنم برایم مقدور نیست که تا مشهد بروم و هزینه‌های سفر، اقامت و غرفه و خورد و خوراک را بپردازم چه برسد به کسی که درسیستان و بلوچستان حصیر و بوریا ميبافد و بخواهد به مشهد برود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه هر غرفه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در نمایشگاه مشهد امسال هزینه دارد تصریح کرد: این موضوع به همراه اقامت حداقل شبی ۵۰ هزار تومان و هزینه صبحانه و نهار و شام ما را به این نتیجه می‌رساند که شرکت در این نمایشگاه مقرون به صرفه نیست و چه تضمینی دارد که ما سود کنیم؟

فهیمی اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود هنرمندان سراسر کشور و صنعتگران از هم دور شوند. سوال اینجا آن صنعت‌گر کجا باید محصول خود را بفروشد، لذا ما صنعتگران به حمایت دولت نیاز داریم.

این کارشناس صنایع دستی ادامه داد: گفته‌اند که حوزه‌های تصدی‌گری صنایع دستی را می‌خواهد به اتحادیه‌ها واگذار کنند. سوال اینجاست آیا این اتحادیه‌ها در این چند ساله کاری برای صنایع دستی کرده‌اند که قرار است متصدی هم بشوند؟

وی یادآور شد: اینگونه که موضوع نمایشگاه‌ها پیش می‌رود موجب می‌شود نتیجه آن باندبازی است و آن کسی که پول اقامت و خرید غرفه را ندارد از نمایشگاه باز می‌ماند. ما هنرمندان صنایع دستی دل خودمان را به دو نمایشگاه سالانه خوش کردیم اما با این وضعیت هنرمندان به نان شب خود هم محتاج می‌شوند.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.