فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
واگذاری‌های صنایع دستی؛ نگرانی‌ها و تبعات/۳
صنایع دستی نیازمند حمایت دولتی است
 
خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت خاتم کاری خوراسگان و حومه اصفهان گفت:‌ متأسفانه هم‌اکنون مسئولان اتحادیه سراسری صنایع دستی دور خودشان دایره کشیده‌اند و طوری شده است که خودشان خرید و فروش می کنند از طرفی مسئولان سازمان هم جوابگو نیستند.

احمدرضا نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با خصوصی‌سازی صورت‌گرفته در صنایع دستی کشور اظهار داشت: قبلا که سایه‌ای از دولت بالای سرمان بود بلای زیادی بر سر صنایع دستی آوردند، الان که می‌خواهند این سایه را بردارند خدا به ما رحم کند.

وی با بیان اینکه در اصفهان ۲۵۰ کارگاه زیر نظر شرکت تعاونی ما بود ولی از سال ۸۵ تا حالا به ۱۲۰ کارگاه رسیده است، افزود:‌ به خاطر مشکلات زیاد در زمینه تولید، فروش و خرید و مواد اولیه امیدمان این بود که لااقل یک مرجعی داشتیم اما با وضعیت موجود این مرجع را هم از دست دادیم.

نائینی با بیان اینکه متأسفانه در گذشته جنس خارجی مرتب از کشورهای خارجی قاچاق می‌شد و به عنوان صنایع دستی به فروش می رفت و باعث می شد صنایع دستی کشور به انحطاط رود ادامه داد: شرکتی به نام شرکت تصفیه سهامش را فروخت، ۵ باب مغازه‌اش در میدان نقش جهان اصفهان را هم فروخت و فروشگاه بزرگی را که در خیابان ولیعصر تهران داشت  با زد و بند فروخت. اینها در وضعیت فعلی نظارت دولت است که صورت می‌گیرد.

این هنرمند اصفهانی با بیان اینکه ما به حمایت دولتی نیاز داریم، تصریح کرد:‌ در وضعیت موجود که دولتی است ما به سختی می‌توانیم با مسئولان ارتباط برقرار کنیم اگر خصوصی شود ما دیگر نمی توانیم با کسی صحبت کنیم، در اصفهان آنقدر پیگیری کردیم که توانستیم از ورود ۷۰ تا ۸۰ درصد جنس های قاچاق چینی را جلوگیری کنیم به نظرم خصوصی شود نمی‌توانیم جلوی این را هم بگیریم.

نائینی خاطرنشان کرد:‌ الان اگر خصوصی‌سازی شود فقط رابطه به وجود می‌آید، همین اتحادیه سراسری موجود با وجود نظارت بخش دولتی یک دایره‌ای برای خودشان کشیدند طوری شده است که خودشان خرید و فروش می کنند، هنرمندی را سراغ داریم که از آقای رحیمی، یکی از مسئولان اتحادیه سراسری صنایع دستی یک سال طلب دارد اما آقای رحمتی، معاون صنایع دستی کشور جواب نمی دهد.

مدیرعامل شرکت خاتم کاری خوراسگان و حومه اصفهان اضافه کرد:‌ ما در چرخه تولید صنایع دستی خیلی مشکل داریم، اگر خصوصی هم شود این کارگاه‌ها کم‌کم جمع می‌شوند، در حال حاضر کسی از دوستان و آشنایان در این کار نمی‌آید اگر خصوصی هم شود باید به حال آن تاسف خورد.

انتهای پیام/

http://www.tasnimnews.com/print/Index/114359



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.