فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
یک فعال صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم:
انتخاب حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های صنایع دستی با پارتی‌بازی انجام می‌شود
 
خبرگزاری تسنیم: یک فعال صنایع دستی گفت: انتخاب حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های صنایع دستی بیشتر با پارتی‌بازی انجام می‌شود و افراد نزدیکتر به مسئولان، نمایشگاه‌های بهتر را شرکت می‌کنند.

سیاره صیفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه ۲۵ سال است که در حوزه صنایع دستی کار می‌کنم اظهار داشت: اعلام کردند که نمایشگاه صنایع دستی مشهد فقط برای یک نفر رایگان است و آن هم باید کارت نمونه کشوری داشته باشد در حالی که همه صنعتگران که این کارت را ندارند و در استان خودمان چندتایی که کارت گرفتند بیشتر با پارتی بازی گرفتند چرا که برخی از این افراد نمی‌دانند صنایع دستی چیست؟

وی افزود: حقوق ما در حال ضایع‌شدن است ببینید دولت چین چگونه از صنعتگران خود با اینکه کپی می‌زنند حمایت می‌کند چرا ما نباید از هنرمندان واقعی صنعتگر خود حمایت درست و حسابی داشته باشیم؟

صیفی‌پور با بیان  اینکه بافنده‌های حوزه صنایع دستی را داریم از دست می‌دهیم ادامه داد: همین الان ما چندین تولید داریم که در انبارها خوابیده است و نمی‌توانیم آنها را بفروشیم که علت بیشتر آن هم کالاهای چینی است با این وجود اگر بخواهد نمایشگاه‌های صنایع دستی هم پولی شود واقعاً دیگر نمی‌دانیم باید چه کار کنیم.

این فعال صنایع دستی یادآور شد: هزینه مواد اولیه صنایع دستی بالا رفته است اما با شرایط موجود می‌ترسم وام بگیرم چرا که در فروش تولیدات خود دچار مشکل هستم.

وی اضافه کرد: در استان سمنان حضور در نمایشگاه‌های با درجه بالاتر به نوعی پارتی‌بازی است، خانم صنعتگری را به زاهدان می‌فرستند ولی آنهایی که خودشان انتخاب می‌کنند را به نمایشگاه تهران می‌فرستند.

صیفی‌پور یادآور شد: می‌گویند اگر ۲۰ بافنده زیر نظر شما کار کنند می‌توانید ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید اما وقتی اقدام کردم می‌گویند که یکی از بافنده‌های شما برای وام ثبت نام کرده است لذا شما نمی‌توانید وام بگیرید این در حالی است که آن فرد وام نگرفته است.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.