فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
یک کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم:
باید درِ تولیدی‌هایمان را ببندیم/جولان دلال‌های جنس چینی در نمایشگاه‌های صنایع دستی
 
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: با شرایط موجود که نمایشگاه‌های صنایع دستی پولی شده است باید درِ تولیدی‌هایمان را ببندیم که در نتیجه دلال‌های جنس چینی در این نمایشگاه‌ها جولان می‌دهند.

مهناز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از پولی‌شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی اظهار داشت:‌ الان ۱۲ نفر زیردستم کار می‌کنند که با وجود پولی‌شدن نمایشگاه صنایع دستی، با مشکل بزرگی مواجه شدم، تمام امید ما این نمایشگاه‌هاست که با پولی شدن آن باید درِ تولیدی را ببندیم چرا که مغازه‌ای برای عرضه تولیداتمان نداریم و نمی‌توانیم پول کارگرانمان را بدهیم.

وی با بیان اینکه دوست داریم دولت حمایت‌مان کند تصریح کرد: قبلاً که صنایع دستی مستقل بود بهتر بود، هم برای صنایع دستی ارزش قائل بودند و هم تولید زیاد بود، اما از موقعی که با میراث ادغام شد ما نفهمیدیم که کارشناس کیست؟ و همه چیز به هم خورد.

محمدی ادامه داد: کسی که در خانه‌اش تولید می‌کند و عاشق کارش است اما نمی‌تواند محصولاتش را عرضه کند باید چه کار کند؟ اینجوری می‌شود که فردا جنس چینی در بازار ریخته می‌شود و دستِ دلال می‌افتد در حالی که منِ تولیدکننده نمی‌توانم پول نمایشگاه بدهم لذا دلال جنس چینی در نمایشگاه می‌ریزد و فروش می‌کند.

وی با بیان اینکه این اتفاق مشکل زیادی برای ماست یادآور شد: من که تولیدکننده البسه خانم هستم و زیر دستم، خانم کار می‌کند باید چه کار کنم؟

این کارشناس صنایع دستی خاطرنشان کرد: درخواستم از مسئولان این است که نمایشگاه‌های دولتی را از ما نگیرند تا  مجبور نشویم هزینه‌ای بپردازیم، روز به روز شرایط تولیدکردن صنایع دستی بدتر می‌شود و منِ تولیدکننده ضربه می‌خورم، من نمی‌توانم مغازه‌ای بخرم یا کرایه کنم در اینجا فقط تولیدکردن مهم نیست بلکه عرضه‌کردن هم مهم است.

وی اضافه کرد: اینگونه است که این نمایشگاه ها دست یک سری دلال می‌افتد که معلوم نیست تولیدکننده هستندیا نه، تعاونی‌دارند یا نه، کرایه می‌کنند و فروش می‌کنند اما منِ تولیدکننده دستم به هیچ جا بند نیست، لذا می‌خواهیم که دولت پشتوانه ما باشد اما اینطوری جلوی تولید را می‌گیرند.

محمدی با بیان اینکه شوهر یکی از کارگرانم مریض است و یکی بیکار است و در خانه کار می‌کند گفت: آنها به این امید که منِ مدیرعامل شرکت هستم و باید به آنها کمک کنم کار می‌کنند که با این وضعیت، شرایط سختتر می‌شود. پیشنهادم این است که یک جایی را برای ما با امکانات کم بگیرند تا بتوانیم محصولات‌مان را عرضه کنیم.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.