فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
رونمایی از سند ملی توسعه صنایع دستی کشور برای اولین بار

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رونمایی از سند ملی توسعه صنایع دستی کشور برای اولین بار، در روز شنبه خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر محمد شریف ملک زاده ضمن اعلام این خبر گفت: تهیه برنامه های مدون جهت برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت برای رشد و توسعه هر صنعتی لازم و ضروری است و صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت تدوین سند ملی توسعه صنایع دستی، یادآور شد: حفظ، احیا و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان میراث ارزشمند فرهنگی و معنوی از جمله مهمترین دلایل تهیه و تنظیم این سند ملی است. 

دکتر ملک زاده اظهار داشت: سند ملی توسعه صنایع دستی کشور بر اساس اسناد بالادستی و تکالیف برنامه 5 ساله پنجم و سند چشم انداز 20 ساله کشور تهیه و تدوین شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در این سند علاوه بر مطالعات وضع موجود، تکالیف سازمانی در حوزه توسعه، ترویج، آموزش، حفظ، احیا و حمایت از تولیدات صادراتی و توسعه بازار داخلی به صورت برش ملی و استانی و نیز میزان انجام تکالیف به تفکیک سال پیش بینی و تدوین شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: این سند حاصل تحقیقات و پژوهش کارشناسان و فعالین حوزه صنایع دستی اعم از همکاران ما در حوزه صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان بخش خصوصی است.

*((دکتر ملک زاده  در پایان افزود: مراسم رونمایی از سند ملی توسعه صنایع دستی ایران ساعت 17 روز شنبه 26/5/92 با حضور معاونان و مدیران کل سازمان و فعالان بخش خصوصی صنایع دستی در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.))



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.