فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
 
واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی در مرحله بررسی است
معاون صنایع دستی کشور گفت: واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی درحال بررسی است چرا که باید موسسات و تشکلهای درخواست دهنده برای واگذاری امور به آنها، براساس آیین نامه موجود، شرایط احراز را داشته باشند.

یحیی رحمتی به خبرنگار مهر درباره خصوصی سازی امور صنایع دستی گفت: واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی مصوبه هیات دولت در دو بخش جواز تاسیس و پروانه تولید برای کارگاه های صنایع دستی را دارد اما متاسفانه این موضوع این طور برای فعالان صنایع دستی جا افتاده که گویا می خواهیم تمام حوزه صنایع دستی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه مجوز کارگاههای صنایع دستی دو ساله است گفت: به عنوان مثال اگر صنعتگری مجوز کارگاه تولید 100 متر مربع گلیم را گرفته باید بعد از دو سال بررسی شود که آیا در این مدت توانسته به تعهدات خود پایبند باشد و آیا در این مدت به کار تولید گلیم پرداخته است . مجوزها ظرفیت تولیدات استانی را مشخص می کنندبه عنوان مثال  ظرفیت کارگاه تولیدی گلیم در استانی 100 هزار متر مربع بوده است. از سوی دیگر مجوزهای دو ساله به نوعی سند برنامه ریزیها هستند.

رحمتی گفت: در آیین نامه اجرایی واگذاری امور صنایع دستی برخی شرایط خاص برای تشکلهایی که درخواست داده اند، پیش بینی شده است و اکنون در مرحله بررسی هستیم چون درخواستهای متعددی برای واگذاری امور داشته ایم.

کد خبر: 2115421
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۲۵ - ۱۰:۱۴
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.