فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
خبرگزاری میراث فرهنگی

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۹  |  تاريخ: ۱۳۹۲/۵/۲۶  |  ساعت: 16 : 0


با حکم رییس دولت تدبیر و امید

محمدعلی نجفی به سازمان میراث فرهنگی آمد

محمد علی نجفی با حکم رییس دولت تدبیر و امید، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی شد.

 

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- سرانجام پس از اعلام 18 وزیر به مجلس برای گرفتن رای اعتماد، نوبت به تعیین معاون‌های دولت حسن روحانی رسید. امروز رئیس‌جمهور طی حکمی محمد علی نجفی را به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.
 
نجفی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته ریاضی آغاز و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد. وی در دولت شهید محمدجواد باهنر و محمدرضا مهدوی‌کنی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به‌عهده داشت و پس از آن نیز در دولت میرحسین موسوی در همین مسئولیت ابقا شد.
 
او در دولت اول و دوم سازندگی نیز وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت اصلاحات نیز با حکم سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. از محمد علی نجفی به عنوان یکی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی نام برده می‌شود.  
 
محمدعلی نجفی برای شرکت در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار گرفت و توانست به شورای شهر تهران راه یابد اما در انتخابات شورای شهر چهارم، کاندیدا نشد.
 
محمد علی نجفی از جمله سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی، نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند.
 
نمایندگان مجلس روز پنج شنبه از مجموع 284 رأی مأخوذه، با 142 رای موافق، 133 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به محمد علی نجفی رای اعتماد ندادند.
 
محمدعلی نجفی، در 23 دی 1330 در تهران بدنیا آمد و در دبیرستان مروی واقع در ناصر خسرو تحصیلات متوسطه را به پایان رساند. پس از گذراندن تحصیلات خود در رشته ریاضی در دانشگاه شریف، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در موسسه فناوری ماساچوست (اِم آی تی) دوره کاشناسی ارشد را طی کرد.ولی به جهت فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی از حرکت انقلاب اسلامی در ایران دوره دکتری خود را ناتمام گذاشته و به ایران بازگشت.
 
مسئولیت نجفی بعد از ورود به ایران، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان از سال 1359 به مدت یکسال بود. او با دکتر باهنر به عنوان معتمد وی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش انتخاب و از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، وی در چندین دوره در دولت‌های دکتر باهنر، میر حسین موسوی و هاشمی رفسنجانی چندین دوره به عنوان وزیر آموزش وپرورش خدمت کرد. از مهمترنی اقدامات وی در زمان تصدی وزارت آموزش و پرورشش، تغییر نظام آموزشی به ترمی واحدی، افزایش بی‌سابقه حقوق معلمان و ایجاد مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی است.


چاپ خبر


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.