فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
 
نیازی به واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی نداشتیم
هنرمند بافته های داری بیان کرد: اگر منظور از واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی، واگذاری صدور پروانه کارگاهی است که باید بگوییم احتیاجی به آن نداریم آیا فقط می خواستند دادن این مجوز و یا کارت صنعتگری را که تا کنون رایگان بوده، پولی کنند؟

فیروز ناصری به خبرنگار مهر گفت: پروانه تولید کارگاهی چه نفعی برای هنرمندان دارد؟ من 30 بافنده دارم و در خانه ها به صورت غیر متمرکز کار می کنم. فقط برای ارائه عملکرد معاونت صنایع دستی می گویند تعدادی پروانه کسب صادر کرده ایم اما درحقیقت باید پاسخ دهند که بعد از دادن پروانه، چه حمایتی از هنرمندان کرده اند؟

وی گفت: قرار شده است که پروانه تولید کارگاه و کارت صنعتگری به بخش خصوصی داده شود و از آن به بعد برای اخذ آن پول پرداخت کنیم. هنرمندان اگر وام هم  بخواهند باید چندین ضامن به یکی از موسسات قرض الحسنه معرفی کنند تا 5 میلیون تومان وام بگیرند در این میان نقش سازمان میراث فرهنگی چیست؟ چرا یک فعال صنایع دستی باید دغدغه تولید، فروش، کارگاه، نیروی انسانی و ... را داشته باشد؟

وی افزود: برخی از هنرمندان که کارآفرین بوده و با شهرداری کار می کنند، مجبورند در نمایشگاههایی که شهرداری برپا می کند شرکت کنند و از صبح تا شب در پارک شهر مستقر شوند این درحالی است که شاید در طول روز حتی فروش هم نداشته باشند. اما همین نمایشگاه را هم معاونت صنایع دستی برپا نمی کند.

دبیر هنر بوده ام و کارگاه صنایع دستی در تهران و کرمانشاه دارم و در زمینه بافت های داری از مدتهاست که فعالیت می کند. در کارگاهها، بافنده دارم که کارم را آنها انجام می دهند و نیازی به پروانه تولید کارگاه ندارم. ما مخالف واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی هستیم و روزی که همایشی درباره آن برگزار کردند، اداره میراث فرهنگی کرمانشاه به من گفت شما به عنون کارآفرین برتر در هتل هما حاضر شوید ولی زمانی که آمدیم متوجه شدیم، برنامه چیز دیگری بود و اصلا ربطی به موضوع مطرح شده نداشت.

وی ادامه داد: چرا با دروغ افراد را در هتل جمع کردند. در آن مراسم کارمندان میراث فرهنگی استانها حضور داشتند و در بیرون از سالن، هنرمندان تراز اول و چهره ملی حضور داشته و مخالفت خود را اعلام کردند و رئیس سازمان میراث فرهنگی همانجا، مخالفان با طرح واگذاری را دلال خواند.

کد خبر: 2117211
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۲۷ - ۰۹:۱۳
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد
http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/2117211


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.