فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
یک کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم:
نمایشگاه‌های صنایع دستی متولی واحدی ندارند/فنی‌وحرفه‌ای نباید مدرک صنایع دستی بدهد
 
خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس صنایع دستی گفت: متأسفانه متولی واحدی در برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی در کشور وجود ندارد و هر کدام به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر چند متولی صنایع دستی در کشور وجود دارد که برخی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند به طوری که به عنوان مثال در برگزاری نمایشگاه‌ها، شهرداری اقدام به برگزاری این نمایشگاه‌ها در جشن رمضان می‌کند، سازمان ارتباطات اسلامی برای خارج از کشور این نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کند، وزارت امور خارجه برای برنامه‌های خود، سازمان صنایع دستی استان‌ها هم همینطور، خانه‌های محله، کمیته امداد و انجمن حمایت از کودکان سرطانی هم به نوعی دیگر برگزارکننده این نمایشگاه‌ها هستند.

وی افزود: این نبود مدیریت واحد به صنایع دستی ضربه می‌زند و نشان‌دهنده این است که سازمان صنایع دستی نمی‌تواند این موضوع را متولی‌گری کند و این موضوع مانند بچه‌ای می‌ماند که چند تا کفیل دارد و تازه هیچ‌کدام ازاین کفیل‌ها ما را حمایت نمی‌کنند و همه استفاده می‌کنند.

امیری تصریح کرد: می‌گویند که می‌خواهند برای جشن رمضان نمایشگاهی برپا کنیم یا اینکه می‌خواهیم یک پارک را افتتاح کنیم، باید شلوغ شود، هاتف‌شهر روزی ۵۰ هزار تومان به هنرمندان می‌دهد شما بیایید کارگاه برگزار کنید پارک را افتتاح کنند و بعد جمع کنید بروید.

وی افزود: حالا اگر یک هنرمند بخواهد وام بگیرد باید چندتا ضامن بیاورد و تازه ۱۴ درصد هم حساب می‌کنند لذا همه از صنایع دستی استفاده می‌کنند در حالی که اینها رشته‌های تخصصی است.

این کارشناس صنایع دستی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم این است که مدرک صنایع دستی را سازمان فنی‌و حرفه‌ای هم می‌دهد در حالی که نباید اینگونه باشد و کار فنی و حرفه‌ای با صنایع دستی متفاوت است.

وی ادامه داد: اتفاقات عجیبی در سازمان صنایع دستی در حال افتادن است به عنوان مثال در بحث کپی رایت سازمان صنایع دستی کاری نکرده است اتحادیه‌ها می‌خواهند چه کار کنند؟

امیری یادآور شد: طرحی را ایجاد کردم و می‌خواستم آن را تولید کنم با موبایل از آن عکس انداختند و کپی‌رایت کرده و به تولید انبوه هم رساندند. از آن طرف سوال کردم این طرح برای من است، گفت ثبت نشده است، بعد گفتم آخر کدام ساختمان است که ثبت می‌کنند؟ چنین ساختمانی نداریم. حالا اگر خصوصی‌سازی شود آنها می‌خواهند مثلاً یک میلیون تومان پول بگیرند ثبت کنند.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.