فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
ملک زاده و نجفی حاشیه‌های جالب مراسم جابجایی مدیران میراث فرهنگی؛

از دعای دیشب ملک‌زاده برای نجفی تا اولین گله نجفی از سازمان میراث فرهنگی

خبرگزاری تسنیم: مراسم جابجایی روسای سازمان میراث فرهنگی با حاشیه‌هایی همراه بود؛ حاشیه‌هایی مانند دعای دیشب ملک‌ز‌اده برای نجفی تا اولین گله نجفی از سازمان میراث فرهنگی.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس سابق، یعنی آقایان، محمدعلی نجفی و محمدشریف ملک‌زاده امروز در جمع خبرنگاران و با حضور معاونان و برخی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و طی این جلسه، ملک‌ز‌اده سکان هدایت این سازمان مهم را به نجفی سپرد. این نشست با حاشیه‌های جالبی همراه بود؛

 

*محمدشریف ملک‌زاده تعارفات جالبی تکه‌پاره آقای رئیس جدید کرد مانند؛ "حضور نجفی موجبات نزول برکات زیادی چه از آسمان و چه از زمین برای این سازمان همراه‌ خواهد داشت، لذا حضور وی را به فال نیک می‌گیریم". وی در بخشی از سخنانش اینگونه گفت که تا توانستیم طی مدت مدت مدیریت خود از نیروهای خود سازمان استفاده کردم و البته مارمندان و کارشناسان سازان هم اخلاق خاص بنده را تحمل کردند!

*ملک‌زاده همچنین توپی هم به زمین نجفی فرستاد و گفت که "بسیار خوشحالم که آقای نجفی ریاست این سازمان را برعهده می‌گیرد و من هم از جان و دل به عنوان کارشناس در خدمت وی هستم".

*البته وی همچنین روی مرغ‌ یک پای خود هم ایستاد و باز هم به دوران پرتش ریاست خود با رسانه‌ها برگشت و اینگونه گفت که " کاری هم نداریم که کسی می‌خواهد انتقاد کند،  پاسخ من در باره همه انتقادات، حمایت از دکتر نجفی است!

*دعای ملک‌زاده برای نجفی هم در نوع خود جالب توجه بود که گفت " دیشب دعا کردم که امام رضا علیه‌السلام آقای نجفی را کمک کند تا ایشان 4 سال رئیس این سازمان باشد!

*نجفی هم از تلاش های ملک‌زاده تقدیر کرد و البته به برخی از صحبت‌های ملک‌زاده هم که چندبار در صحبت‌هایش گفته بود که این سازمان یک سازمان تخصصی و حرفه‌ای است به طور غیرمستقیم اینگونه پاسخ داد که "اساسنامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بنده در هنگام وزارت خود در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دکتر حجت تنظیم کردم که بعدها تقدیم مجلس کردم، لذا دورادور با این سازمان آشنایی دارم، حتی بنده بودم که اختلاف پیش‌آمده بین روسای سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در هنگام ادغام این دو سازمان در سال 83 را حل کردم.

*نجفی همچنین ورود خودش را به عنوان رئیس جدید سازمان اینگونه عنوان کرد که یکی دوبار در کارگروه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که آقای روحانی برای بررسی مجموعه‌ها تشکیل داده بود شرکت کردم اما هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم به گونه‌ای شود که رئیس سازمان شوم و البته بیت شعری هم سرود:

تو نیکی می‌کن و در دجله انداز/که ایزد در بیابانت دهد باز

*البته اولین گله نجفی از وضعیت فعلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم انقاد از جانیفتادن فرهنگ سازمان بود که وی آن را ایمچنین عنوان کرد: "در همین 3 روز با برخی صاحب نظران کارشناسی گردشگری صحبت می‌کردم آنها می‌گفتند برای سازمان گردشگری می‌خواهید چکار کنید، وقتی با صاحب نظران میراث فرهنگی صحبت می‌کردم آنها می‌گفتند برای سازمان میراث فرهنگی چه برنامه‌ای دارید و از طرفی وقتی با کارشناسان صنایع دستی به گفت‌وگو نشستم آنها هم دغدغه های حوزه خود را مطرح کردند. لذا هنوز فرهنگ سازمانی در این سازمان حاکم نشده است و آن ارکانی که باید همه سازمان را در بر گیرد جا نیافتاده است".

*معاونان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی که خود را برای ارائه گزارشی مبسوط برای آقای نجفی آماده کرده بودند با این صحبت رئیس جدید روبرو شدند که  هر کدام از معاونان 5 تا 6 دقیقه صحبت کنند و بعد یک گزارش 5 تا 6 صفحه‌ای از وضعیت معاونت و اقدامات ضربتی در حوزه خود برای بنده ارسال کنند، البته در نهایت قبل از گزارش معاونان، خبرنگاران طبق معمول بیرون رفتند.

*در پایان قرآن نفیسی که روحانی در اولین جلسه هیئت دولت تقدیم همه اعضای هیئت دولت کرده بود هم توسط رئیس جدید به آقای رئیس سابق هدیه شد.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.