فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

اهل شتاب‌زدگی نیستم / اساسنامه سازمان میراث فرهنگی را بنده تنظیم کردم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی گفت: به هیچ عنوان اهل شتاب زدگی نیستم و معتقدم باید برنامه ها قبل از اجرا به نقد عمومی و کارشناسانه گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نجفی در نشست معارفه خود به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: از آقای ملک‌زاده به خاطر فرمایشات نطق آمیز و تلاش‌های 8 ماه اخیرش تشکر می‌کنم. برای گفتن، حرف زیاد دارم ولی احتمالاً‌ 4 سال وقت دارم لذا فعلا می‌خواهم از کارشناسان بشنوم.

وی افزود: مطالعات جدی خودم را در این حوزه از روز شنبه همین هفته آغاز کردم البته از گذشته و از دور در جریان این سازمان بودم و اساسنامه سازمان میراث فرهنگی که بعدا در مجلس به تصویب رسید را به همراه دکتر حجت که آن زمان از همکاران من در وزارت فرهنگ و ارشاد بود و بنده تصدی این وزارتخانه را داشتم تنظیم و تقدیم مجلس کردیم . 

نجفی تصریح کرد: همچنین در سال 83 که صحبت از ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان گردشگری بود به عنوان مشاور رئیس جمهور وقت آقای خاتمی در جریان ادغام بودم بخصوص که روسای آن سازمان‌ها نظری مغایر با ادغام داشتند. و بنده مجبور شدم تا این مشکل را حل کنم. 

وی ادامه  داد: در سال 83 که ادغام انجام شد ابتدا قرار بود بنده ریاست این سازمان را برعهده بگیرم بعد متوجه شدیم که فرد دیگری برای تصدی این مسئولیت بهتر است. همچنین در پی ادغام سازمان صنایع دستی در این سازمان خیلی در جریان دلایل ادغام نبودم ولی در جریان و در کارگروه بررسی مسائل سازمان که آقای روحانی تشکیل دادند یکی دو بار شرکت داشتم اما هیچ وقت فکر نمی کردم به گونه‌ای شود که من مسئول سازمان بشوم.

نجفی ادامه داد: ماهیت فعالیت‌های این سازمان فرهنگی است که در همه سه حوزه این سازمان مشهود است چرا که در هر 3 حوزه هر کاری که می‌کنم حاصل تلاش تمدنی هزاران ساله مردم ایران است که باید آن را حفظ، معرفی و تحقیق کنیم و در نتیجه این تلاش‌ها را بشناسیم و بشناسانیم. لذا ارکان این سازمان ارتباط عمیقی با هم دارند.

وی گفت: باید فرهنگ سازمانی سازمان میراث فرهنگی را بشناسیم چرا که در همین 3 روز با برخی صاحب نظران کارشناسی گردشگری صحبت می‌کردم آنها می‌گفتند برای سازمان گردشگری می‌خواهید چکار کنید، وقتی با صاحب نظران میراث فرهنگی صحبت می‌کردم آنها می گفتند برای سازمان میراث فرهنگی چه برنامه‌ای داری و از طرفی وقتی با کارشناسان صنایع دستی به گفت‌وگو نشستم آنها هم دغدغه های حوزه خود را مطرح کردند. لذا هنوز فرهنگ سازمانی در این سازمان حاکم نشده است و آن ارکانی که باید همه سازمان را در بر گیرد جا نیافتاده است .

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: ایران از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین کشورها از نظر میراث فرهنگی بسیار کهن است و آنچه در اختیار ما است برای عرضه بسیار قوی است. صنایع دستی در مرحله اول یک فعالیت فرهنگی و صنعتی است،‌ همچنین گردشگری چرا که اصول گردشگری کاری فرهنگی است و نگاه قرآن هم به گردشگری همین است. 

نجفی گفت: باید یک عقبه اجتماعی برای دفاع از فعالیت‌های سازمان ایجاد کنیم به طوری که در بخش گردشگری و میراث فرهنگی و کمتر در بخش صنایع دستی،‌ بخش خصوصی حضور جدی دارد اما باید عقبه اجتماعی فراتر از این سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شود مردم ما فرهنگی هستند و اگر بتوانیم خوب وظایف سازمان را توضیح دهیم خواهیم توانست جهش بزرگی ایجاد کنیم.

نجفی یادآور شد: در فرصت‌های دیگر نظرات خودم را به شما عرضه می‌کنم اما معتقدم ابتدا باید برنامه‌ها را به نقد عمومی و نقد کارشناسان بگذاریم لذا به هیچ عنوان اهل شتاب‌زدگی نیستم بخصوص اینجا که بخش عمیقی است.  باید با دقت ، عمق ، صبر و تدبیر فعالیت کنیم لذا از معاونان می‌خواهم که گزارش‌های خود را در 4 - 5 صفحه به بنده برسانند همچنین کارهای ضربتی که باید انجام شود را پیشنهاد دهند. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در پایان یک جلد قرآن که به گفته خودش از روز اول کاری دولت از روحانی هدیه گرفته است به ملک زاده تقدیم کرد.

انتهای پیام /



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.