فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
هفتمین جشنواره تابستاني اکو موزه ميراث‌ روستايي گيلان

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از برپایی هفتمین جشنواره تابستانی اکوموزه میراث روستایی گیلان در دو بخش فرهنگی و برگزاری نمایشگاه خبر داد .

به گزارش میراث آریا(chtn) محمد تقی شعبانی گفت : این جشنواره از اول تا 29 شهریور در محوطه اکوموزه میراث روستایی گیلان برگزار می شود . در بخش فرهنگی جشنواره اجرای موسیقی زنده محلی و لافند بازی در روزهای جمعه (اول ، هشتم ، پانزدهم، بیست و دوم ، بیست و نهم ) شهریور از ساعت 15.30 تا 18 عصر در روستای جلگه مرکز (مجموعه مسکونی امینی) و روستای جلگه شرق اجرای مراسم آئینی در روزهای جمعه اول شهریور ، چهارشنبه ، پنج شنبه ، جمعه ششم تا هشتم شهریور و چهارشنبه سیزدهم شهریور در ساعت 12 در مجموعه مسکونی موسوی واقع در روستای جلگه غرب و همچنین بازی های بومی بای کودکان و نوجوانان در روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه ( دوم ، سوم ، چهارم ، نهم و دهم شهریور) در ساعت 11.30 در روستای جلگه شرق در محوطه بازی ها و نمایش های بومی برگزار می شود .

 

شعبانی افزود: در بخش نمایشگاه ها برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در رشته های سراجی ، سفالگری ، چادرشب بافی ، چهل تکه دوزی ، حصیربافی ، رشتی دوزی و بامبو بافی در محل بازارچه صنایع دستی و پوشاک محلی در روستای جلگه مرکز و نمایشگاه عکس و نیز دستاوردهای گروه های معماری و مردم شناسی در ورودی موزه همه روزه دایر است . همچنین سفره گیلانی به صورت همه روزه در قهوه خانه ها و محل های تعیین شده دایر است .


مسئول امور فرهنگی وارتباطات میراث فرهنگی گیلان گفت : در روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم شهریور ماه نیز جشنواره بازارچه صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی واقع در امامزاده هاشم با همکاری شرکت گیله رخت پوشان برگزار می شود.شعبانی خاطرنشان کرد موزه ميراث روستايي گيلان نخستين اکوموزه‌اي است که در رابطه با معرفي تاريخچه و نوع فرهنگ و زندگي مردم در فضاي باز ايجاد شده؛ در اين موزه معيشت ، کار، مسکن، صنايع‌دستي و انواع فضاهايي که در يک حوزه خانوادگي وجود دارد بازسازي و به نمايش در آمده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره ها را ایجاد شور و نشاط بین گردشگران ، ماندگاری آنان در استان و نیز پرکردن اوقات فراغت مسافران و نیز همشهریان برای معرفی آداب و روسم فرهنگ گیلان اعلام کرد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.