فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب: وام هنرمندان صنایع دستی را به اتحادیه ها ندهید, توسط نیما ذاکری سعید |
 
وام هنرمندان صنایع دستی را به اتحادیه ها ندهید
یک مدرس صنایع دستی گفت: وام هنرمندان صنایع دستی بهتر است به اتحادیه ها برای واگذاری داده نشود چرا که بسیاری از اتحادیه ها هنوز پول بسیاری از کارهای هنرمندان را پرداخت نکرده اند.

شهرام امیری با انتقاد از خصوصی سازی صنایع دستی به خبرنگار مهر گفت: درباره واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی هنوز هنرمندان توجیه نشده اند اما اگر بخواهد که امور صنایع دستی مانند دادن وامها و یا برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی به اتحادیه ها واگذار شود رانت خواری به وجود می آید.

وی ادامه داد: باید در هر استان کارگروههای صنایع دستی تشکیل شود مانند کارگروه چوب، سفال و... در این هنگام اتحادیه ها از قشرهای مختلف هنرمندان صنایع دستی برای تصمیم گیری ها استفاده می کنند.

امیری گفت: برخی از اتحادیه های صنایع دستی دلار گرفته اند تا مواد اولیه برای صنایع دستی وارد کنند اما با آن پول طلا خریده اند. اگر قرار است به هنرمندان وامی داده شود باید طرح و برنامه آن را بپذیرند و به بانک مربوطه معرفی کنند اما زمانی که این پول در اختیار اتحادیه ها قرار می گیرد برخی از اتحادیه ها آن را به هنرمندان انتقال نمی دهند چرا که حتی سند دارم که برخی از آنها از یک میلیون تا 16 میلیون تومان نیز به هنرمندان مغروض هستند چه برسد بخواهند به هنرمندان وام هم بدهند.

این هنرمند صنایع دستی بیان کرد: خصوصی سازی صنایع دستی در صورتی امکانپذیر است که اتحادیه ها و تعاونی ها ملک شخصی نباشند. همچنین نظارت بر بخش خصوصی آنقدر باید قوی باشد که از رانت خوری جلوگیری شود.

وی گفت: برخی از مدیران صنایع دستی پیشنهاد تشکیل هلدینگ صنایع دستی و یا ورود صنایع دستی به بازار بورس را داده بودند اما این کار امکان پذیر نیست. چطور می شود 10 هزار ملک شخصی صنایع دستی را به بازار بورس برد.

این فعال صنایع دستی بیان کرد: تا همین چند وقت پیش هزینه برگزاری آزمونهای صنایع دستی 10 هزار تومان بود اما اکنون بیشتر شده است و تا دو هفته پیش هم برای عضویت در انجمن صادرکنندگان صنایع دستی گفته اند باید سالی 200 هزار تومان بپردازیم اما سئوال من این است که در قبال پرداخت این هزینه چه خدماتی قرار است به هنرمند داده شود چرا که هنرمندان صنایع دستی حتی در خانه های خود نیز می توانند کار کنند.

وی همچنین از واگذاری نمایشگاههای صنایع دستی به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: اکنون نمایشگاههایی برگزار می شود که هنرمندان برای شرکت در آن باید هزینه بپردازند در حالیکه تا پیش از این شرکت در نمایشگاهها رایگان بود و بخش حمایتی از صنایع دستی حداقل در این نمایشگاهها تا حدودی دیده می شد اما اکنون با واگذاری نمایشگاهها به بخش خصوصی این حمایت نیز برداشته شده است.

کد خبر: 2128740
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۶/۱۳ - ۱۴:۰۲
چاپ خبر
 

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.