فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima


توهین و بی احترامی بزرگ مسئولان میراث فرهنگی دولت قبلی به صنایع دستی ایران زمین
با توجه به اینکه هنرمندان صنایع دستی ماهر و خوب و پرپتانسیل ما در ایران با ورود جنس های چینی مخالفت میکرده و مخالفت خود را با ورود جنس چینی بارها اعلام نموده اند در این بین دولت قبل مجسمه مشاهیر ایران را از چین وارد نمود ؟

صنایع دستی توسری خورده است؛
نکو:‌ ورود ۳ هزار مجسمه چینی بی‌کیفیت مشاهیر کشور توهین به ایران بود
 
خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه ورود ۳ هزار مجسمه چینی بی‌کیفیت از مشاهیر ایران به نوعی توهین به کشور بود که البته به قیمت پائین در داخل کشور به فروش رفت.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت:‌دآور شد: متاسفانه صنایع دستی توسری خورده است و امروز با شبیه‌سازی‌هایی که بخصوص در کشور چین صورت می‌گیرد و شبیه‌سازی آن دوباره به داخل کشور می‌آید، هنر اصیل ما به یغما می‌رود و متاسفانه نظارت کافی هم در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در گذشته‌ای نزدیک، ۳ هزار مجسمه بی‌کیفیت یا با کیفیت پائین مشاهیر ایرانی را کشور چین ساخت و وارد کشور شد که این موضوع توهینی به کشور ایران محسوب می‌شود، از طرفی آن مجسمه‌ها را در داخل کشور با قیمت پایین به فروش رساندند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در حوزه هنرهای دستی بی‌مهری‌های زیادی صورت گرفته است که باید کارگروه‌های ویژه به منظور ساماندهی این حوزه از صنعت کشور صورت گیرد تا در آینده هم هنرمندان این حوزه را تشویق کنیم که می‌تواند در اشتغال‌زایی کمک کند و از طرف دیگر هنر ما به درستی به جهان معرفی شود.

وی با بیان اینکه اتفاقتی در حوزه صنایع دستی افتاده است که متاسفانه موجب کم‌انگیزگی در تولیدکنندگان صنایع دستی شده است  تصریح کرد: در این زمینه باید خون تازه‌ای در رگ‌های صنایع دستی کشور وارد شود تا بتوان آینده مناسبی را برای این حوزه انتظار داشت.

انتهای پیام/


http://www.tasnimnews.com/Home/Single/159458



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.