فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:سرنوشت آثار استاد علی‌اکبر صنعتی چه خواهد شد؟ , توسط نیما ذاکری سعید |

سرنوشت آثار استاد علی‌اکبر صنعتی چه خواهد شد؟

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

یک کارشناس مجسمه‌سازی از جمعیت هلال احمر خواست از تخریب موزه و آثار استاد علی‌اکبر صنعتی به علت فرسودگی ساختمان جلوگیری کند.

 

سید مجتبی موسوی، کارشناس مجسمه‌سازی و عضو سابق هیئت مدیره انجمن مجسمه‌سازان درباره‌ی موزه تعطیل شده استاد علی‌اکبر صنعتی به خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: موزه استاد صنعتی متعلق به جمعیت هلال احمر است و تعداد زیادی از مجسمه‌ها و نقاشی‌های این هنرمند در آن نگهداری می‌شود. مدت‌ها این موزه باز بود و امکان بازدید از آن وجود داشت، اما به علت فرسودگی ساختمان تعطیل شد.

 

او افزود: این ساختمان هم‌اکنون وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد و آثار این استاد هنرمند در وضعیت خوبی نیستند. این موضوع برای جامعه هنری و کسانی که به این موضوع حساس هستند ایجاد نگرانی کرده است.

 

موسوی همچنین عنوان کرد: آثار هنری موجود در این موزه که در اختیار جمعیت هلال احمر است، دارایی فرهنگی ارزشمندی است که شایسته است با وسواس و دقت نگهداری شود. امیدوارم با عزم مسئولان و مرمت ساختمان مجددا موزه بازگشایی شود و از آثار این استاد به نحو شایسته نگهداری کنند. امیدوارم با تغییرات مدیریتی در جمعیت هلال احمر شاهد اصلاح این وضعیت باشیم.

 

او همچنین درباره‌ی دلیل نگه‌داری آثار استاد صنعتی توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: آقای صنعتی براساس یک توافقنامه، از جمعیت هلال احمر مقرری دریافت می‌کرد و آن ساختمان محل کارش بود. مجسمه‌ها هم همان‌جا متصل به زمین هستند و ایشان در قبال کار هر ماه حقوق ماهیانه می‌گرفتند؛ بنابراین پس از درگذشت ایشان، آثار هم زیر نظر جمعیت هلال احمر نگه‌داری شد.

 

این کارشناس مجسمه‌سازی ادامه داد: فکر می‌کنم تا سال 86 موزه برای بازدید عموم باز بود و بعد تعطیل شد. بعد از نکوداشتی که سال 87 برای استاد صنعتی گرفته شد تعدادی از هنرمندان خواستار بازگشایی موزه شدند. موزه مدت کوتاهی باز بود و متأسفانه به دلیل فرسوده بودن ساختمان دوباره بسته شد.

 

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: البته بسته بودن موزه به دلیل فرسوده بودن ساختمان غیرمنطقی نیست، اما باید در جهت مرمت و مقاوم‌سازی آنجا و حفاظت از آثار اقداماتی صورت بگیرد. به هر حال جایی که متروکه باشد ممکن است هم به زباله‌دانی و هم به محل کسب‌وکار غیرقانونی تبدیل شود. اگر موزه دوباره باز شود و رونق بگیرد، قطعا شاهد حفظ آثار و استقبال مردم خواهیم بود.

 

انتهای پیام



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.