فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

کارگاه صنایع دستی در میزگرد مشکلات و راهکارهای تولید در صنایع دستی عنوان شد/۱

صنایع دستی بچه یتیم دولت است/نبود عزم جدی برای حمایت از صنایع دستی/کمبود نیرو و بودجه کافی

خبرگزاری تسنیم: در میزگرد مشکلات و راهکارهای تولید در صنایع دستی عنوان شد که متأسفانه در حال حاضر به صنایع دستی به عنوان بچه یتیم دولت نگاه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتما عی خبرگزاری تسنیم، میزگرد بررسی مشکلات و راهکارهای تولید در صنایع دستی با حضور ابراهیم نباتی مظلومی (استاد تراش روی شیشه)، شهرام مریخی، کارشناس تولید معاونت صنایع دستی و نیما ذاکری سعید، فعال و تولیدکننده صنایع دستی در 8 سرفصل در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

ابراهیم نباتی مظلومی در این زمینه معتقد است: یکی از مشکلات مهم در حوزه تولید در صنایع دستی این است که به حوزه صنایع دستی مانند یک بچه یتیم نگاه می‌شود چرا که نسبت به دو معاونت هم بودجه و هم نیروی انسانی کمتری دارد لذا آنطور که باید به آن بها داده نمی‌شود، از طرف دیگر عدم حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی به خصوص بیمه هنرمندان صنایع دستی موجب دلسردی بسیاری از این افراد شده است در حالی که البته در این زمینه کارهایی هم شده است.

شهرام مریخی نیز در این زمینه معتقد است: باید یک نقشه تولید صنایع دستی در کشور ایجاد شود تا هر استان و حتی یک روستای کوچک در یک استان بداند که چه چیزی با چه طراحی و چه تعدادی باید تولید کند، همچنین نبود بودجه کافی و تعداد نیروی انسانی لازم موجب بروز مشکلاتی در این معاونت شده است.

نیما سعیدذاکری نیز معتقد است: آنچه که مشهود است نبود یک عزم جدی برای حمایت از تولید صنایع دستی و هنرمندان کشور است به طوری که نشانه‌های این موضوع را می‌توان در نحوه اداره نمایشگاه‌های صنایع دستی، ورود کالاهای صنایع دستی چینی به کشور، گرانی مواد اولیه و عدم بازرسی مناسب از کارگاه های تولید مشاهده کرد.

متن کامل این میزگرد روزهای دوشنبه 27 و سه شنبه 28 آبان‌ در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.