فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:خبر خوش به پیشکسوتان صنایع دستی , توسط نیما ذاکری سعید |

نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

درخواست اعتبار ۳ میلیاردی از دولت برای بیمه هنرمندان پییشکسوت

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از درخواست اعتبار ۳ میلیاردی از دولت برای بیمه هنرمندان پییشکسوت بالای ۵۰ سال خبر داد.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که بیمه هنرمندان پیشکسوت به کجا رسید، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی هنرمندان موضوع بیمه بوده است که آن‌ها برای اینکه بتوانند بیمه شوند مشکلات عدیده‌ای داشتند البته در حال حاضر برای افرادی که سن آن‌ها کم‌تر از 50 سال است مشکلی برای بیمه‌شدن وجود ندارد اما سازمان‌های بیمه زیر بار بیمه‌شدن افرادی که بالای 50 سال نمی‌روند مگر این‌که این هنرمندان رقمی حدود 50 میلیون تومان بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر افراد زیر 50 سال با ارائه کارت‌های صنایع دستی و کارت آزمونی که سازمان فنی‌و حرفه‌ای از آن‌ها گرفته است، بیمه می‌شوند اما مشکل اساسی در این حوزه برای افرادی است که برای بیمه اقدامی نکردند و سن آن‌ها بالای 50 سال رفته است و امکان این را هم ندارند که مبلغی حدود 50 میلیون تومان بپردازند تا بیمه شوند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: برنامه ما در این حوزه این است که تمهیداتی در این زمینه اندیشیدیم و از هیئت دولت درخواست کردیم که در قدم اول مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه‌کردن بخشی از هنرمندان پیشکسوت به عنوان مثال برای هزار نفر را بیمه کنیم و بعد از آن سایر هنرمندان را در فازهای بعدی بیمه کنیم.

نامور مطلق اضافه کرد: مقدمات این کار را انجام دادیم و نامه درخواست این مبلغ را از طریق رئیس سازمان میراث فرهنگی به هیئت دولت ارائه کردیم و منتظر اختصاص اعتبار هستیم تا کار را شروع کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که روند برگزاری آزمون صنایع دستی برای هنرمندانی که درخواست بیمه دارند می‌شود از سازمان فنی‌وحرفه‌ای گرفته و به سازمان صنایع دستی داده شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار است تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان فنی و حرفه ای به امضا برسد که این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.