فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima


 
 



اولين مرکز توانمندسازي و آموزش تخصصي تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌ قيمتي پيش از ظهر امروز با حضور «يحيي رحمتي» معاون صنايع دستي کشور، جمعي از مديران و کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي، مديران شهرداري تهران و هنرمندان صنايع دستي در خيابان مفتح افتتاح شد.

  اين مرکز با همکاري شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افتتاح شده است.

«يحيي رحمتي» معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور در افتتاحيه اين مرکز با اشاره به اهميت و جايگاه صنايع دستي در کشور خواستار توجه هرچه بيشتر به هنرهاي سنتي و صنايع دستي شد.

وي با تاکيد بر نقش صنايع دستي درکاهش معضل بي کاري و افزايش درآمد افزود: لزوم همکاري و تعامل ميان دستگاه‌هاي مختلف دولتي با هدف کمک به هنرجويان يکي از مهمترين اقداماتي است که بايد در حوزه صنايع دستي صورت گيرد.

‌رحمتي اضافه کرد: تراش سنگ‌هاي قيمتي و کاربردي کردن آن‌ها و فعاليت‌هاي مربوط به تزيينات و جواهرآلات صورت خواهد گرفت و يک مرکز مناسب براي پرورش استعداد علاقه مندان به هنرهاي سنتي است.

وي هم چنين بر ورود جدي مراکز علمي و آموزشي به موضوع صنايع دستي تاکيد کرد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران نيز در اين افتتاحيه گفت: زماني که سنگ‌ها به محصول مورد درخواست مردم تبديل مي‌شود، ارزشي هزار برابر پيدا مي‌کند.

«محمد حسين فراهاني» افزود: در حال حاضر حدود 150 کارگاه صنايع دستي در تهران وجود دارد که از اين تعداد، 26 کارگاه به‌صورت رسمي و 67 کارگاه در گروه سنگ‌هاي قيمتي به‌صورت خانگي فعاليت مي‌کنند.

در اين مراسم همچنين «محمدعلي ايازي» معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، حسين زارع صفت مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران، محمود منيعي معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه‌ 7 تهران و امير آقايي معاون صنايع دستي استان تهران نيز سخنراني کردند.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.